English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


25 Aralık 2014 Perşembe

Sosyal Medya Bulunmaz Bir Nimet



Neden Sosyal Medyada Daha Etkin Olmak Zorundayız?

 Günümüz koşullarında uluslararası başarılara imza atmış bir çok markanın sosyal medyada 'daha görünür' ve 'ulaşılabilir' olduğunu görüyoruz. Bu noktada, özellikle hızlı tüketim sektöründeki birçok markanın sosyal medyayı kullanım oranlarının git gide arttığını söyleyebiliriz. 

 Cep telefonlarından kolaylıkla kullanabileceğimiz hızlı, tatmin edici içerik paylaşımları bizi hayli memnun ediyor. Çoğu marka için bu bulunmaz bir nimet. Henüz internet doyum noktasına ulaşmadan, Facebook, Twitter, İnstagram gibi sosyal ağlara ciddi yasaklar getirilmeden markalar bunun kıymetini bilmelidir. Eğer kurumsal ya da kurumsal olma yolunda istekli bir markadan bahsediyorsak ilk yapılması gereken adımın bir web sitesi açmak olduğunu artık hepimiz biliyoruz. Ancak artık bununla da yetinmiyor, bloglar, twitter profilleri, facebook sayfaları ediniyolar. İnstagram'da bir profil oluşturup kullanıcılarla iletişime geçmeye, daha çok etkileşim ve paylaşım yaratmaya yöneliyorlar. Çünkü bu büyük bir pastaysa tüm firmalar bu pastadan kendi paylarını büyütme hususunda istekliler.

 Dün Marmara Üniversitesi'nde Sektör Günlerinde Anadolu Efes grubunun sunumunu izleme fırsatı buldum. Sayın Berke Civan (Dijital Pazarlama Müdürü) halen çoğu şirkette dijital pazarlamaya gereken önemin verilmediğinden bahsetti. Anadolu Efes grubuyla ilgili etkili bir sunum gerçekleştiren Berke Civan, kendi ekibinin yalnızca 3 kişi olduğunu, zamanla dijital pazarlamanın daha çok ihtiyaç duyulacak bir departman olacağının altını çizdi. Dijital pazarlama bölümünün yalnızca yeni yeni bir kaç üniversite tarafından oluşturulduğunu ve henüz geçtiğimiz yıllarda eğitim verilmeye başlandığını belirten Civan, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi mezunu olmasına karşın, Anadolu Efes'in halihazırda bunca yasak varken hız kesmeden devam ettiği reklam çalışmalarının mimarı. Kendisine başarılarının devamını dilerken, regülatif sektörün gün geçtikçe değerleneceğinin kendi adıma da altını çiziyorum.

 Bu mecrada gereken önemi veren inovatif, geleceğe odaklı, proaktif bakış açısına sahip firmalar bu boşluğu değerlendirip, çoktan kendilerine sosyal mecralarda da bir yer elde etmeye başladılar bile. Anadolu Efes Grubu da bu firmalardan biridir şüphesiz ki. 



 Bir markanın değeri artık müşterilerinin sadakatinde, ilgisinde, beğenisinde en önemlisi de o firmanın itibarında gizlidir. Bir markanın başarısını da ölçerken sosyal medya hesaplarına, yapılan yorumlara, şikayet sitelerine, bloglara bakmamız yerinde olacaktır. %100 Müşteri memnuniyetini hedefleyen firmalar bu konuda tam manasıyla aktif olabilmeleri adına kendi PR'larını oluşturmaya başladılar bile. Bu PR'ların denetimi sık sık yapılmalı, yeni içerik oluşturmak adına içerik moderatörleriyle çalışmaları gerekmektedir. Başarılı firmalar reklam ve halkla ilişkiler bütçelerini ortalama karlarının yaklaşık %20 si şeklinde ayarlamaktadır. Bu bütçenin de ilerleyen yıllarda bu konudaki hassasiyetin arttırılmasıyla yükseleceğine inanıyorum. Bir markanın asıl değeri, insanlarda bıraktığı izlenimdir.

 2015 için dileğim; Türkiye'nin daha aktif, kendi değerinin farkında, genç nesile önem veren bir ülke olmasıdır. 2015'te yeni fikirlerle, pazarlamacı bakış açısıyla, sizler için burada olmaya devam edeceğim.


Hepimizin yeni yılını kutluyorum.

Eda Demirden


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler