Merhaba:
İlk dönemi geride bıraktık. sizinle ilk dönem için hazırlamış olduğum bir kaç proje örneği paylaşmak istedim. umarım beğenirsiniz. bu ARada bu dönem stratejik marka yönetimi yüksek lisans programına kayıt olan arkadaşlara da başarılar diliyorum. UmARIM GÜZEL BİR YIL OLUR HEPİMİZ İÇİN.
Sevgiler
eda demirden
Marmara ÜNİVERSİTESİ SOSYAL BİLİMLER ENSTİTÜSÜ
STRATEJİK MARKA YÖNETİMİ BÖLÜMÜ
SOSYAL MEDYA ÖDEVİ
|
Sosyal Medya Kampanyası
Taslakları
|
Eda Demirden
|
6.1.2015
|
Yar.Doç Dr Başak DEĞERLİ
hocamızın incelenmesi üzerine göndermiş olduğu Lcwkiki markasının twitter
verileri dikkate alınarak hazırlanmıştır.
|
LC Waikiki Tarihçe
LC Waikiki, 1985 yılında Fransa'da çıktığı marka
yolculuğuna, 1997 yılından beri LC Waikiki Mağazacılık Hizmetleri Ticaret A.Ş.
çatısı altında Türk markası olarak devam etmektedir.
“İyi Giyinmek Herkesin Hakkı” felsefesi ile bugün 23 ülkede
493 mağazada uygun fiyata kaliteli ürünler sunarak müşterilerine ulaşılabilir
modanın keyfini yaşatmaktadır.
LC Waikiki, 2009 yılında ilk adımını Romanya’da atarak
başladığı yurt dışı yatırımları ile “2023 yılına kadar Avrupa’nın en başarılı
üç giyim perakendecisinden biri olmayı’’ hedeflemektedir.
Ortaklık Yapısı
Türkiye'de “2013’te Hazır Giyim Alanında En Beğenilen
Şirket” seçilen grubun temelleri, Safranbolulu Dizdar ailesi ile Malatyalı
Küçük ve Kısacık aileleri tarafından 1988 yılında atılmıştır.
Bugün, LC Waikiki Mağazacılık A.Ş.'nin hisseleri Dizdar,
Küçük, Kısacık ve Amouyal aileleri tarafından yönetilmektedir.
LC Waikiki Ortakları
·
Mustafa Küçük
·
Vahap Küçük
·
Halis Küçük
·
Şefik Yılmaz Dizdar
·
Leyla Dizdar
·
Ayşe Pürlen Dizdar
·
Pamir Güçlü Dizdar
·
Georges Amouyal
·
İsmail Hakkı Kısacık
·
Yalçın Çağlar
·
Murat Mısırlı
·
Muzaffer Mustafa İşçan
·
Muhammed Mazlum Yıldırım
·
LC Waikiki Yurt İçi İştirakleri
·
Taha Giyim A.Ş.
·
Taha Konf.San.ve Tic.Ltd.Şti.
·
Taha Giyim Sanayi ve Ticaret A.Ş.
·
Zirve Mimarlık İnşaat San.Ltd.Şti.
LC Waikiki Yurt Dışı İştirakleri
·
Arnavutluk Tema
Retail AL
·
Azerbaycan LC
Waikiki Retail Az Limited Liability Company
·
Bangladeş Temacos
Fashion Wear LTD
·
Belarus LC
Waikiki Retail BEL LLC
·
Bosna Hersek Tema
Retail BA d.o.o.
·
Bulgaristan Tema
Retail BG EOOD
·
Çin Tema
Shanghai Trading Co LTD.
·
Fas LC
Vaikiki Retail MA LTD
·
Fransa Tema
Investissement
·
Güney Irak Rawat
Al-Qarura General Trade and Ready Made Clothes Trade Limited Company
·
Gürcistan Tema
Ge Ltd. Şti.
·
İran Tema
Taha Pars
·
Kazakistan Tema
Retail KZ TOO
·
Kırgızistan LC
Waikiki Retail KG Limited liability Company
·
Kosova LC
Waikiki Retail Kosova SH.P.K.
·
Kuzey Irak Kaplan
Retail For General
·
Makedonya LC
Waikiki Retail MK Dooel Skopje
·
Mısır Tema
Retail EG S.A.E.
·
Polonya Tema
Retail PL
·
Romanya Tema
Retail RO SRL
·
Rusya Tema
Moda Russia / Tema Retail Russia
·
Suriye Tema
Textile LLC
·
Ukrayna Tema
Moda Ukraine LLC
LC Waikiki Twitter Verileri İncelemesi
LC Waikiki’nin twitter hesabını incelediğimizde halihazırda
yaklaşık 62 bin takipçisi olduğunu görüyoruz. Veri havuzundan seçilmiş 100 twiti
incelediğimizde genel olarak bakacak olursak LC Waikiki’nin son çıkan reklamı
ve özellikle bu reklamın akıllarda kalan sözlerinin yoğun bir biçimde
kullanıldığını görüyoruz. Bu da reklamın aslında amacına ulaşarak, sosyal
medyayı kullanan kişilerde etkileşim yarattığını gösteriyor.
LC Waikiki’nin bu reklamını defalarca izleyen biri olarak bu
reklamın izleyenlerde pozitif bir etki bıraktığını söylemek yerinde olacaktır.
Gerek Nil Karaibrahimgil’in güven veren ses tonu, gerekse kullanılan çocuklar,
yaşlılar, gülümseyen insanlar izleyicide marka algısı bakımından olumlu bir
izlenim yaratıyor. Genel bazda bakarsak markanın ‘İyi giyinmek herkesin hakkı’
sloganıyla yola çıkarak uzun yıllardır tüketicinin algısında ‘kaliteli, ucuz,
güvenilir, sevecen, arkadaş canlısı, renkli, uygun’ gibi tanımlamalarla gündeme
geldiğini görüyoruz.
LC Waikiki Altyapısını Yeniden Tasarladı
2014’ün başlarında LC Waikiki e-ticaret platformu
lcwaikiki.com altyapısını “responsive design” özelliğiyle yeniden tasarlayarak
kullanıcılara sundu. Bununla birlikte LC Waikiki iOS ve Android uygulamalarını
da hizmete açtı. Altyapısını cihaza duyarlı hale getiren lcwaikiki.com
böylelikle masaüstü bilgisayarlar, diz üstü bilgisayarlar, tabletler ve akıllı
telefonlar gibi birbirinden çok farklı ekran boyutlarına sahip cihazlardan aynı
şekilde görüntülenebilme özelliğine kavuştu. Özellikle mobil kullanıcılar için
e-ticaret deneyimini daha kolay hale getirecek bu yeni tasarımla lcwaikiki.com
müşterileri her türlü cihazlarından kullanışlı ve kolay alışveriş yapma
fırsatına kavuştular.
Bununla birlikte flat design’a (düz tasarım) geçen
lcwaikiki.com’un böylelikle uluslararası e-ticaret siteleriyle aynı standarda
geldiği de gözden kaçmıyor. LC Waikiki böylelikle hem PC’lerden hem mobil
cihazlardan online alışveriş deneyimini böylelikle kolay ve kullanıcı dostu
hale getirmiş oluyor. iOS ve Android cihazlar için mobil uygulamalarını da
yayınlayan şirket bu uygulamalar aracılığıyla mobil alışverişi daha basit hale
getiriyor. Bu uygulamalar ile size en yakın LC Waikiki mağazasını bulabilir; 10
bine yakın ürünü inceleyebilir; kampanyaları ve indirimleri takip edebilir;
güvenli alışveriş ayrıcalığıyla sipariş verebilir ve siparişlerinizin durumunu
takip edebilirsiniz. Ayrıca barkod okuyucuyla ürün aratıp satın alabilirsiniz.
LC Waikiki’den Başarılı Bir Reklam Kampanyası
LC Waikiki yeni reklam kampanyasıyla sevdiklerini mutlu etme
anlarını “lcwmutluyuz.com”da paylaşanlar arasından seçilen 20 “mutlu yüze”
reklam filminde yer alma, sezon fotoğraf çekimlerinde model olma ve 10.000
TL’lik para ödülü kazanma fırsatı sundu. “Mutluluğunuz LC Waikiki’nin marka
yüzü olsun” mesajının verildiği interaktif kampanyanın viral filmi ise farklı
bir mecra kullanımı ile ünlü televizyoncu Mesut Yar tarafından
gerçekleştirildi. Dijital iletişimi İsobar Türkiye tarafından hayata geçirilen
kampanyanın ana mecrası sosyal medya olurken, radyo, yazılı basın, açık hava,
indoor ve satış noktalarında da yoğun bir görünürlük ile desteklendi.
LC Waikiki’nin Bugüne Kadar Yaptığı Sosyal Medya Kampanyaları
LC Waikiki günümüze değin bir çok kampanya ile karşımıza
çıkmıştır. Bu kampanyaların arasında, 8Mart Dünya Kadınlar Gününden tutun da,
çalışanların kan bağışı yapmasını konu alan sosyal medya kampanyalarına geniş
bir yelpazede marka imajını güçlendirmeyi hedeflemiştir. 60TL’ye 10TL indirim
sağlayan kampanya ile 2013ün ikinci çeyreğinde müşterilerin yüzünü güldürmeyi
başarmıştır. Öte yandan 23Nisan Çocuk Bayramı için yaratmış olduğu özel
koleksiyonla da müşterilerini hayli memnun etmiştir. Mehmet Günsür ve Gülse
Birsel ile reklam kampanyası imzalayan LC Waikiki 2013’te adından söz ettirmeyi
başarmıştır. LC Waikiki işçilere destek olmak amacıyla Bangladeş’teki
çalışanları da es geçmemiştir. Son dönemde LC Waikiki’nin yapmış olduğu reklam
kampanyası ‘Hayat bana waikiki way way’ etiketiyle sıkça sosyal medyada
paylaşılmıştır. Ayrıca bütün bunlara ek olarak LC Waikiki Türkiye’de ilk defa
2010 yılında düzenlenen LC Waikiki Sosyal Medya Ödülleriyle, sosyal medyayı en
iyi kullanan isimleri ve en etkin sosyal medya kampanyalarını belirlemek üzere
yola çıkmıştır.
Markanın kendi web sitesinde 2009’da bu yana yer alan
başarıları listelenmiştir. Ayrıca çocuklar için ürünlerin ne tip testlere tabi
tutulduğu da bilgilerde yer almaktadır.
ANNELER GÜNÜ İÇİN SOSYAL MEDYA KAMPANYASI: #EN ÇOK ANNEMİ
SEVİYORUM ÇÜNKÜ
KAMPANYA
10 Mayıs Anneler Günü için hazırlanan bu sosyal medya
kampanyasıyla da marka bilirliğinin arttırılması hedeflenmektedir. Twitter,
Instagram ve Facebook’ta #encokannemiseviyorumcunku ve
#lcwaikikiannelerinyaninda hastagleri ile çok beğendikleri bir LC Waikiki
ürünüyle fotoğraf paylaşmaları istenecektir.
ZAMANLAMA
Facebook, Instagram ve Twitter’da aynı anda başlayacak bu
kampanya 5-12 Mayıs tarihlerinde yapılacak olup, paylaşılan fotoğraflar
oylamaya sunulacaktır. En beğenilen ilk 10 fotoğraf sahibine LC Waikiki’den
100tl değerinde hediye çeki verilecektir. Kampanya 12 Mayıs tarihinde saat
00:00’da sona erecektir.
9-10 Mayıs
tarihlerinde LC Waikiki mağazalarından yapılacak her alışverişe ekteki kokulu
kutlama kartları hediye edilecektir. Kartlar Anneler Günü için özel olarak
tasarlanmıştır. Hediye paketlerinin içlerine konulacaktır.
AMAÇ VE STRATEJİ
Bu kampanya ile LC Waikiki’nin marka bilirliğini arttırmayı,
Facebook marka sayfasındaki beğenen sayısını 1.8 milyon kişiden 2 milyon kişiye
çıkartmayı, Instagram’da 48 bin takipçiyi 60 bine yükseltmeyi ve Twitter’daki
63.7 bin takipçiyi 80 bine arttırmayı hedeflemekteyiz. Bunun yanı sıra LC
Waikiki’nin yıllardır sürdürdüğü ‘En samimi marka’ imajını pekiştirmeyi de
hedefliyoruz. Stratejimiz ise; ‘’Dünyanın 4 bir yanında 50 yıldır annelerin ve
çocukların üzerindeki mutluluk kaynağı olan LC Waikiki Anneler gününde de
yanınızda’’
MALİYET
Facebook
uygulama ve tasarım için; 15 bin TL
Facebook
reklamı için; 10 bin TL
Online-Offline
hizmeti için: 30 bin TL
TOPLAM: 50 bin TL
·
Ayrıca bu
kampanya ile sağlanacak satış gelirinin sosyal sorumluluk kapsamında %20sinin yaratılacak
olan, LC WAİKİKİ Meme Kanseriyle Mücadele Derneği’ne bağışlanması
hedeflenmektedir.
Anneler gününde LC Waikiki; sosyal medya kampanyasına ek
olarak 100TL’lik alışveriş yapana 100TL’lik hediye çeki verecektir. Kampanya
9-10 Mayıs aralığını kapsamaktadır. Bu tarihler arasında yapılan 100TL’lik
alışverişe 100TL hediye çeki verilecek ve hediye çeklerinin mayıs sonuna kadar
kullanılması şartı koşulacaktır. Bu kampanyayla da sosyal medya kullanımı daha
az olan kişiler hedef grup olarak seçilmiştir. Kampanya yalnızca Garanti
Bankası Kartıyla yapılacak 100TL ve üzeri alışverişlerde geçerlidir.
ANNELER GÜNÜ İÇİN ÜCRETİSİZ KARGO KAMPANYASI
Bu kampanya ile www.lcwaikiki.com’dan
anneler gününde tek seferde yapılacak 45TL ve üzeri alışverişlere kargo ücreti
alınmayacaktır. Kampanya 9-11 Mayıs aralığını kapsamaktadır.
BABALAR GÜNÜ İÇİN ÜCRETSİZ KARGO KAMPANYASI
Bu kampanya ile babalar gününde www.lcwaikiki.com’dan tek seferde
yapılacak 50TL ve üzeri alışverişlere kargo ücreti alınmayacaktır. Kampanya
20-21 Haziran aralığını kapsamaktadır.
KAMPANYA
Bu yıl babalar günü 21 Hazirana denk geliyor. Hepimizin
bildiği gibi 21 Haziran; Yaz gündönümünde güneş ışıkları Yengeç Dönencesi`ne
dik gelir. Kuzey yarıkürede günler kısalmaya, güney yarıkürede uzamaya başlar.
Bu tarih bazı ülkelerde kuzey yarıkürede yazın, güney yarıkürede kışın
başlangıcı sayılır. Bununla beraber bazı ülkelerde de yazın veya kışın tam
ortası kabul edilir. Güney yarıkürede en kısa gün, Kuzey yarıkürede en kısa
gece yaşanır. Kuzey yarım kürede gölgelerin en kısa olduğu gündür.
Bu bağlamda tasarlanan Twitter kampanyasıyla #babambilir ve
#21hazirandababamahediyem hastagleriyle paylaşılacak en yaratıcı babalar günü
mesajına LC Waikiki mağazalarından gömlek hediye edilecektir. Kampanya yalnızca
eski sezon ürünler için geçerlidir. Bu bağlamda eski sezon ürünlerindeki stoğun
da azaltılması hedeflenmektedir. Kampanya en yaratıcı ilk 50 twit için
geçerlidir.
· Ekte Sosyal mecralarda LC Waikiki’nin paylaşacağı kampanya görsellerinden biri yer
almaktadır. Bu görseller tüm sosyal mecralarda paylaşılacak ve kullanıcıların
görsellere babalarını etiketlemeleri teşvik edilecektir.
Görselde yer alan 23 Nisan özel LC Waikiki T-shirtları 2015 yılına özel
satışa sunulacak. Satıştan sağlanan gelir Lösemi vakfına bağışlanarak aynı
zamanda bir sosyal sorumluluk projesi gerçekleştirilmiş olacaktır. LC Waikiki
daha önce de bu ve buna benzer sosyal sorumluluk projelerini yürütürken, çocuk
ve çocuk sağlığını daima önemsemiştir.
Türkiye’nin hazır giyimde lider markası LC Waikiki, minikler
için düzenlediği “Geleneksel 23 Nisan LC Waikiki ile Renkli Dünyalar Resim
Şenliği” kapsamında küçük elleri büyük hayaller kurmaya davet ediyor. Bu yıl
10’uncusu düzenlenen, “Geleneksel 23 Nisan LC Waikiki ile Renkli Dünyalar Resim
Şenliği”nde LC Waikiki vitrinleri minik misafirlerin hayal gücü ile
renkleniyor. LC Waikiki çocukları, 14-23
Nisan 2012 tarihleri arasında hem vitrin boyama aktivitesine katılarak yeteneklerini
konuşturacak hem de LC Waikiki çocuk bölümünden yapacakları her 75 TL’lik
alışverişlerinden yazı tahtası kazanacak.
LC Waikiki, 14-23 Nisan 2012 tarihleri arasında
gerçekleştireceği “Geleneksel 23 Nisan LC Waikiki ile Renkli Dünyalar Resim Şenliği”nde toplam 210
mağazasında ve www.lcwaikikirenklidunyalar.com’da çocuklarla buluşacak.
“Geleneksel 23 Nisan LC Waikiki ile Renkli Dünyalar Resim Şenliği” kapsamında
çocukları unutulmayacak bir deneyim yaşamaya davet eden LC Waikiki, 39
mağazasında da 23 Nisan günü tüm çocukları yüz boyama ve balon sürprizi ile
karşılayacak. Ayrıca etkinlik süresince LC Waikiki mağazalarının çocuk
reyonundan 75 TL’lik alışveriş yapan tüm aileler, LC Waikiki’nin yazı tahtası
sürprizi ile çocuklarını sevindirme fırsatı bulacak.
LC Waikiki İle Yurt Dışına Uç!
LC Waikiki’nin Babalar Günü için yaptığı bir başka kampanya ise, Rusya’ya seyahat imkanı sunuyor. 20-21 Haziran Babalar Günü’nde tek seferde yapılacak 100TL ve üzeri alışverişlerde çekiliş hakkı veren LC Waikiki, müşterileri için yapacağı çekiliş sonrasında belirlenecek 3 baba-oğula Rusya’da 3 gün tatil hediye ediyor.
LC Waikiki’nin Anneler Günü için yaptığı bir başka kampanya ise, Hawaii’ye seyahat imkanı sunuyor. 9-10 Mayıs Anneler Günü’nde tek seferde yapılacak 100TL ve üzeri alışverişlerde çekiliş hakkı veren LC Waikiki, müşterileri için yapacağı çekiliş sonrasında belirlenecek 3 anne-kıza Hawaii’de 3 gün tatil hediye ediyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder