English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


18 Ocak 2015 Pazar

Bu Tarz Benim'e Bir Eleştiri De Benden!



Bazılar başarıyı zenginlik ya da ünlü olmakla karıştırıyor. Bu 3 kavram birbirinden aslında o kadar ayrışıyor ki; Başarılı olan herkes ünlü müdür? Ünlü olan herkes zengin midir? Zengin olan herkes başarılı mıdır?

Geçtiğimiz aylar içerisinde 'Bu tarz benim' diye bir yarışma izlediniz. Eğrisiyle doğrusuyla 'moda' anlamında bir şey katmadığını, jürinin 'Aman ağlamasın yıldız vereyim de üzülmesin' diyerek başarılı ilan ettiği kişilere tanıklık ettiniz. Elbiselerin altına stiletto giyildiğinde şık olunduğunu, eğer ağzınız iyi laf yapıyorsa ve iyi bir tasarımcıyla çalışıyorsanız şık ilan edilebileceğinizi gördünüz.. Hatta bunun yalnızca parayla ilgili olduğu gerçeğini de gizleyen insanları gördünüz o yarışmada. Sonra haftada bir yapılan 'ikon canlandırma' bölümünde dans ettikleri, iyi makyaj ve saç yaptırdıkları ve iyi birer tasarımcıyla çalıştıkları için başarılı ilan edildiklerini gördünüz.. İnsan haliyle düşünüyor tabii bu bir dans yarışması mı, bu bir saç yarışması mı (Sahnede kuru kesim saç kesmekte neyin nesiydi öyle?) en iyi tasarımcıyla kim çalışacak en çok parayı kim verip en güzel kıyafeti satın alacak yarışması mıydı yoksa?

Bütün bunlar olurken yarışma bu şekliyle bile yeterince tuhaf bulunurken, sıf yarışmacıların kavgalarını izleyebilmek adına reyting yapmaya başladı. E haliyle insanlar merak ediyordu. Kim kime laf söyleyecek, kim kimi rencide edecek, kimin annesi hasta, kimin saçı nasıl vs. Tabi şunu da eklemekte fayda var: Yarışmacılar saçlarını makyajlarını dahi kendileri yapmıyorlardı. Yine de takdiri ve teşekkürü alan yarışmacılar oluyordu. Bir güne bir gün X'in saçını yapan Y kuaför ve Z tasarımcıya teşekkür ederiz. P makyöze, U stilist's sevgiler veyahutta C'nin gögüslerine silikon yapıp, kıyafetlerin daha düzgün durmasını sağlayan sevgili T hastanesine büyük teşekkürler diye bir cümleyle karşılaşmadınız.

Tek teşekkür Sayın Uğurkan Erez'e geldi. Kareografı için defalarca teşekkür aldı. Çünkü görünürde arka plana destek veren tek ünlü oydu.



Sonrada kendi halinde bir finalle kazananları taçlandırdılar. Aycan-Nurcan Şencan.. Türkiye'nin en tarz kadınları.. Ya da en iyi tasarımcıyla çalışan, en çok paraya sahip olan, çevresi geniş olan bu sayede daha çok oy toplayan, en etliye sütlüye karışmayan, en çok stiletto giyen, saçlarıyla en çok uğraşılan, makyajları güzel yapılan kadınları mı demeliyiz? Keza ben burada kazanılmış bir başarı görmüyorum.

Ne dedik: Başarılı olmak.. Başarılı olmak ünlü olmakla karıştırılıyor. Bu insanlar görece ünlü oldular. Başarılı olup olamadıklarına siz karar verin. Ancak ünlü olma yolunda her şey mübah değildir. Reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığı da doğru değildir. Bu inanışlar artık çok eskide kaldı.

Zengin olmanın da başarıyla ya da ünlü olmakla bir ilgisi yoktur. Çünkü gerçekten zengin olan insanlar paralarıyla insanların yanında büyüklük taslamazlar. Onun yerine bir çoğu insanlardan uzak, gözden ırak yerlerde seyahat eder, insan içine karışmayı istemezler. Sadece yaptıkları işlerle gündeme gelmeyi tercih ederler.

Öte yandan bir çok başarılı kişi ünlü de değildir. Gerçek başarılara bakmak istiyorsanız Instagram'da 100 bin kişinin üstünde takipçisi olan vücudunun her bölgesini sergilemekten kaçınmayan 'estetik harikası' kişileri ele almaktan kaçının. Üniversitelere bakın. İnsanlar için bir şeyler yapamaya çalışan bilim adamlarına bakın. Çocuklarına bakabilmek için gece gündüz demeden yük taşıyan hamal amcalara bakın. Geçtiğimiz günlerde çocuğunun kalbi delik olduğu için sosyal medyada bir farkındalık kampanyası başlatarak, çocuğunun kalbini yurt dışında ameliyata sokabilmek adına 500 bin tl'nin üzerinde para toplayarak herkesi göz yaşına boğan harika anneye bakın. Anneniz babanıza sizi bu yaşınıza getiren değerli insanlara bakın.

Ünlü olmak bir seçimdir. Ünlü olmakta olmamak kadar normaldir. Sosyal medya fenomenlerini düşünün. Belki sosyal medyayı takip etmeyenler tarafından tanınmıyorlar. Ancak hepsi ünlü. Bir yanda da 'Bu Tarz Benim' var.. Belki bir çoğumuz onları yakın bir süre sonra hatırlamayacağız bile ama...

Her şeye rağmen güzel gösteriydi. Tebrikler.



Eda Demirden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler