Konu etiketleri
18 Ocak 2015 Pazar
Bu Tarz Benim'e Bir Eleştiri De Benden!
Bazılar başarıyı zenginlik ya da ünlü olmakla karıştırıyor. Bu 3 kavram birbirinden aslında o kadar ayrışıyor ki; Başarılı olan herkes ünlü müdür? Ünlü olan herkes zengin midir? Zengin olan herkes başarılı mıdır?
Geçtiğimiz aylar içerisinde 'Bu tarz benim' diye bir yarışma izlediniz. Eğrisiyle doğrusuyla 'moda' anlamında bir şey katmadığını, jürinin 'Aman ağlamasın yıldız vereyim de üzülmesin' diyerek başarılı ilan ettiği kişilere tanıklık ettiniz. Elbiselerin altına stiletto giyildiğinde şık olunduğunu, eğer ağzınız iyi laf yapıyorsa ve iyi bir tasarımcıyla çalışıyorsanız şık ilan edilebileceğinizi gördünüz.. Hatta bunun yalnızca parayla ilgili olduğu gerçeğini de gizleyen insanları gördünüz o yarışmada. Sonra haftada bir yapılan 'ikon canlandırma' bölümünde dans ettikleri, iyi makyaj ve saç yaptırdıkları ve iyi birer tasarımcıyla çalıştıkları için başarılı ilan edildiklerini gördünüz.. İnsan haliyle düşünüyor tabii bu bir dans yarışması mı, bu bir saç yarışması mı (Sahnede kuru kesim saç kesmekte neyin nesiydi öyle?) en iyi tasarımcıyla kim çalışacak en çok parayı kim verip en güzel kıyafeti satın alacak yarışması mıydı yoksa?
Bütün bunlar olurken yarışma bu şekliyle bile yeterince tuhaf bulunurken, sıf yarışmacıların kavgalarını izleyebilmek adına reyting yapmaya başladı. E haliyle insanlar merak ediyordu. Kim kime laf söyleyecek, kim kimi rencide edecek, kimin annesi hasta, kimin saçı nasıl vs. Tabi şunu da eklemekte fayda var: Yarışmacılar saçlarını makyajlarını dahi kendileri yapmıyorlardı. Yine de takdiri ve teşekkürü alan yarışmacılar oluyordu. Bir güne bir gün X'in saçını yapan Y kuaför ve Z tasarımcıya teşekkür ederiz. P makyöze, U stilist's sevgiler veyahutta C'nin gögüslerine silikon yapıp, kıyafetlerin daha düzgün durmasını sağlayan sevgili T hastanesine büyük teşekkürler diye bir cümleyle karşılaşmadınız.
Tek teşekkür Sayın Uğurkan Erez'e geldi. Kareografı için defalarca teşekkür aldı. Çünkü görünürde arka plana destek veren tek ünlü oydu.
Sonrada kendi halinde bir finalle kazananları taçlandırdılar. Aycan-Nurcan Şencan.. Türkiye'nin en tarz kadınları.. Ya da en iyi tasarımcıyla çalışan, en çok paraya sahip olan, çevresi geniş olan bu sayede daha çok oy toplayan, en etliye sütlüye karışmayan, en çok stiletto giyen, saçlarıyla en çok uğraşılan, makyajları güzel yapılan kadınları mı demeliyiz? Keza ben burada kazanılmış bir başarı görmüyorum.
Ne dedik: Başarılı olmak.. Başarılı olmak ünlü olmakla karıştırılıyor. Bu insanlar görece ünlü oldular. Başarılı olup olamadıklarına siz karar verin. Ancak ünlü olma yolunda her şey mübah değildir. Reklamın iyisi kötüsü olmaz mantığı da doğru değildir. Bu inanışlar artık çok eskide kaldı.
Zengin olmanın da başarıyla ya da ünlü olmakla bir ilgisi yoktur. Çünkü gerçekten zengin olan insanlar paralarıyla insanların yanında büyüklük taslamazlar. Onun yerine bir çoğu insanlardan uzak, gözden ırak yerlerde seyahat eder, insan içine karışmayı istemezler. Sadece yaptıkları işlerle gündeme gelmeyi tercih ederler.
Öte yandan bir çok başarılı kişi ünlü de değildir. Gerçek başarılara bakmak istiyorsanız Instagram'da 100 bin kişinin üstünde takipçisi olan vücudunun her bölgesini sergilemekten kaçınmayan 'estetik harikası' kişileri ele almaktan kaçının. Üniversitelere bakın. İnsanlar için bir şeyler yapamaya çalışan bilim adamlarına bakın. Çocuklarına bakabilmek için gece gündüz demeden yük taşıyan hamal amcalara bakın. Geçtiğimiz günlerde çocuğunun kalbi delik olduğu için sosyal medyada bir farkındalık kampanyası başlatarak, çocuğunun kalbini yurt dışında ameliyata sokabilmek adına 500 bin tl'nin üzerinde para toplayarak herkesi göz yaşına boğan harika anneye bakın. Anneniz babanıza sizi bu yaşınıza getiren değerli insanlara bakın.
Ünlü olmak bir seçimdir. Ünlü olmakta olmamak kadar normaldir. Sosyal medya fenomenlerini düşünün. Belki sosyal medyayı takip etmeyenler tarafından tanınmıyorlar. Ancak hepsi ünlü. Bir yanda da 'Bu Tarz Benim' var.. Belki bir çoğumuz onları yakın bir süre sonra hatırlamayacağız bile ama...
Her şeye rağmen güzel gösteriydi. Tebrikler.
Eda Demirden
Etiketler:
Başarı,
Bu Tarz Benim,
Eleştiri,
Para,
Stiletto,
Tarz,
Ünlü olmak,
Zenginlik
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Etiketler
2015
2016
4 saniye
7 unsur
7p
affetmek
Agresif stratejiler
Ağızdan ağıza pazarlama
Algı
Algı yönetmek
Alışveriş
Alışveriş Merkezleri
America
Amerika
Amerika nasıl Amerika oldu?
Anadolu Efes
analiz
Anı yaşamak
Apple
Araştırma hedefi
Araştırma Problemi
araştırmak
Araştırmanın künyesi
Araştırmanın özeti
Avusturalya
Ayakkabı
B2b
Bağımlılık
Bağlılık
Bait
bakmak
Başak Değerli
Başarı
başarılı olmak
Başarmak
Berke Civan
Berliner
Bilgi bombardımanı
Blog
blogger
BP
Bu Tarz Benim
Business
Bütçe
Bütünleşik pazarlama
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
büyük etkiler bırakmak
Cam ambalajlar
Cam şişe
Cem Çınlar
CEO
cesaret
Ciddiyet ve disiplin
Coca Cola
content
content marketing
CRM
CV
çalışma hayatı
Çevre
Çevre kirliliği
Çiçek çerçevesi
Çocuk
çözüm
Çözüm üretmek
Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE
Daha güzel bir dünya
Değer
değişim
deney
Deneyim
denge
dengeli olmak
Depresyon
depresyonla başa çıkma
Dersler
digital
dijital
Dijital kampanya
Dijital pazarlama
Dijital pazarlamanın 5 temel taşı
diş sağlığı
duygu
duygusal liderler
Dünya
Dünyanın en büyük markaları
dürtü
düşünür
düzen
Eleştiri
Eminönü
Empati
Erdem
Erdemli olmak
Esir
Eş zamanlı arama motoru
Facebook
fark
fark yaratmak
farklı olmak
Farklılaşma
Fayda
Ferrari
filickr
Fiyat
Formüller
geçim
Geneleneksel iletişim araçları
Georgii Frantsevich Gouse
Gerilla pazarlama
Girişimci
Giyim
Google
görmek
Gurmania
güçlü olmak
Güven
Güvenilirlik
güzen
Halil Erdoğmuş
Hayal
Hayatı kolaylaştırmak
haz
Hedef belirlemek
Hitmet üreten
hizmet
Hoşgörü
huzur
IK
Instagram
içerik
İçerik
İçerik Moderatörü
içerik pazarlaması
ikna
iknanın psikolojisi
iletişim
İletişim
İletişim kirliliği
ilham
İlham
İlişkiler
imaj
inanç
indirim
indirim yapmak
indirimsiz markalar
inovasyon
İnovatif
insan
internet
ipana
İsim
İsim hatırlayamama
İsmi neydi?
İstek
istemek
iş hayatı
İşaret
itibar
iyilik
izlenim
jest
kampanya
kar etmek
Karar
karar almak
Kares AVM
karmaşa
Kendimizi ifade etmek
Kendini beğenmişlik
Kevin Hogan
kişilik
Kitle
KONUM
KONUM TABANLI PAZARLAMA
Konumlandırma
Kuramsal Çerçeve
Kurumsal yönetici
küçük harf
Kültür
Lacoste
Lc Waikiki
leader
lider
LinkedIn
Liste
Listelemek
Makale eleştirisi
Maliyet
Marka
marka bilinirliliği
marka değeri
marka imajı
marka inşası
marka kişiliği
Marka kültürü
Marka Nedir?
marka sadakati
marka yaratmak
Marka yönetimi
Markalar
markalarda bog kullanımı
Marlboro
Marmara Üniversitesi
maske
Medyada yer almanın artan maliyeti
Medyanın çeşitlenmesi
merak
merak etmek
Microsoft
mimik
Motive edici pazarlama
msel pazarlama
Mutlu olmak
mutlu olmanın koşulları
Mutlu olmanın yolları
muzaffer şerif
mücadele
Müşteri
müşteri ilişkileri
Müşteri İlişkileri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
müşteri memnuniyeti
müşteri sadakati
müşteri şikayetleri
müşteriler
Nasıl başarılı olunur
Nestle
Nike
olumlu düşünmek
Onedio
Onel AVM
Operasyonel pazarlama
Ödev
Ödevler
ön yargı
Önem
ÖNERİM
Özellikler
Para
para kazanmak
Parekendeci
Pazar
Pazara uyum
Pazarlama
Pazarlama Araştırmaları
Pazarlama Karması
Pazarlama Kirliliği
Pazarlama noktaları
Pazarlama okuyanlar
Pazarlama uzmanı
Pazarlamanın P'leri
people
physical evidance
Pinterest
Place
Plain pack
Plastik atıklar
PR
Prestij
Price
Proaktif
process
Product
Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ
Prof Dr Fatma Müge ARSLAN
Prof Dr Mert UYDACI
Promotion
psikoloji
Radyo
Rakip
Red Bull
rekabet
Reklam
Reklam ajansı
Reklam Müziği
Reklam önerisi
Risk
robert bosch
Rus
Rus kültürü
Rusya
Rusya pazarı
sadakat
sadık müşteri
sağlık
Samsung
saniye
Satış
Satış temsilcisi
Saygı
Selfie
Sembol
Sevgi
Sınavlar
Sigara
Simge
Simple
simülasyon
Sistem
sorulama
sosyal
sosyal girişimci
Sosyal Medya
Sosyal Medya Esiri
Sosyal medya kampanyası taslakları
Sosyal paylaşım
Spor
Starbucks
Stiletto
Strateji
Stratejik pazarlama
şans
şansa inanmak
şikayet
şikayet yönetimi
Şişe
Şişeler
takit etmek
taklitçilik
Tarihçe
Tarz
Tasarım
Tatlı
tatmin
Televizyon
Televizyon Reklamları
Terim
Tick Tock Boom
Toptancı
TREND
tumblr
Tutundurma
tutundurma karması
Tüketici
Twitter
uslup
Ücret
Üniversite
Ünlü olmak
Ürün
Ürün çeşitliliği
Ürün kalitesi
Ürün yönetimi
üyeler
Vazgeçmek
Vestel
WOM
Word of mouth
Y nesli
yaşam
Yeni medya
Yeni ürün geliştirme
yeni yıl
Yerli malı
yorum
yorum pazarlama
yorumlar
yönetici
yönetmek
Zafer Tanrıçası
Zaman
Zenginlik
Ziyaret
Ziyaretçiler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder