English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


19 Temmuz 2016 Salı

Çalışırken Duygulu Olmalı Mıyız?

Herkesin merak ettiği bir soru bu ''İşyerinde duyguya yer var mı?'' Çalıştığımız işi sevmemiz gerektiği, çalışanlarla duygusal bir bağ kurmamamız gerektiği, zaman zaman sosyalleşmeyi tercih etmesek de iş arkadaşlarımızla da sosyal yaşamımızda görüşmemiz gerektiği şeklinde inanışlar mevcut. Peki biz hangisine inanmalıyız? Doğrusu nedir?

İş yerinde duygulara yer olmadığını düşünen kitle için malesef katılım sağlayamayacağım. Hem böyle bir şey nasıl mümkün olabilir? Yanınızda karşınızda etrafınızda olup bitenlere karşı çok mu kayıtsız kalacaksınız? Bir personeliniz gözleri dolduğunda ne tepki vereceksiniz? Yemek molasında karnının ağrıdığını söyleyen ve özel gününde olduğunu belirten personelinize ne diyeceksiniz? İşini seven ve senelerdir yükselmeyi bekleyen çalışanınızın yanında mı yoksa önünde mi olacaksınız? (önünü kesmeye mi çalışacaksınız?)

Yapmayın. Dünyanın en profesyonel liderleri dahi bunu yapmıyor, yapamıyor. Siz nasıl yapacaksınız? İş hayatının sadece iş yapmaktan ibaret olduğunu düşünen tecrübesiz azınlıktan biriyseniz sabırlı olun. Hayat size bildiklerinizin yanlış olduğunu çok geçmeden gösterecek.

Hiçbir istifa istifa değildir. Belli bir nedene dayalıdır. Bu neden işle alakalıdır. Kişisel nedenler dahi işin kişiye yarattığı olumsuzluklarla bağdaşlaştırılarak istifa nedeni haline gelir. Uyanık olun. İstifaları incelemek sadece İK nın görevi değildir. Ki benim gibi mağazada çalışan biriyseniz, personellerinizi iyi gözlemleyin. Kimin ne zaman istifa edeceğini bilirseniz 1-0 öne geçersiniz.

Yükselmeleri için onlara yollar açın. Kendini gösterebilmeleri için fazladan sorumluluk verin. İzleyin, gözlemleyin, öğretin nor verin ve bunarı yeniden yapın. Asla yılmayın. Hadi ama siz de çalışanlarınızı kendine rakip gören tecrübesiz paronlardan biri misiniz? Yol açın. O yol bazen çıkışa gider bazen yukarı bazen yatay.. en azından bir yere gider sizde keyifle izleyip kahvenizi yudumlarsınız.

Onlara jestler yapın. Duyguya yer olmadığını söyleyenlere inat onlara espri yapın, güldürün, eğlendirin, neşelendirin, ilham verin ve destekleyin. İş yeri ile duygusal bir bağ kurmalarına yardımcı olun. Profesyonel bir lider böyledir. Sonra işinizin başına geçin ve çalışın.

İş yerinde her türlü habere ve surprize karşı hazırlıklı olun. Gülümseyin, Kabullenin, plan yapın. Anlayış gösterin ve yazın. Daha sonra fönüp baktığınızda ihtiyaç duyacaksınız.

İyi bir yönetici iyi bir liderdir. Lider olmayan yöneticiler var ya işte Türkiye'nin başına bela olan onlardır.

Sevgiler,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler