English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


19 Nisan 2016 Salı

4 SANİYE


İnsanların biri hakkında 'iyi-kötü','güzel-çirkin', 'olumlu-olumsuz' kararlarını 4 saniyede verdiğini biliyor muydunuz? Evet. Yalnızca 4 saniyede karşımızdaki kişi hakkında hissettiğimiz düşünceyi %85 olasılıkla sonraki zamanlarda değiştirmiyoruz ve kararımızı o 4 saniyede şekillendirmiş oluyoruz.
Düşününce, saniyeler içerisinde karşınıza çıkan fotoğrafları beğenip, beğenmemeyi seçip eşleşmenizi sağlayan arkadaş bulma uyulamayı mantıklı geliyor değil mi? Aynı tür uygulamalar videolu biçimde de var. Biriyle knuşup konuşmak istemediğinizin kararı artık sadece 2 saniye sürüyor. Günümüzde bu tip uygulamalar sayesinde herhangi bir surprizle karşılaşmadan kişi hakkında belli kriterlere göre seçim yapabiliyoruz. Bu tip uygulamaların artmasıyla okul, iş, aşk hayatı, alışveriş, gezi gibi alanlarda da seçim sürelerimizin kısalacağı kesinleşiyor.
Bir internet sitesi bizi 3 saniye içerisinde anasayfaya bağlamıyorsa, sıkılıp sayfayı kapatıyoruz. Ne kadar insafsızca değil mi? Yazdığımız konular ne kadar önemli ya da gerekli olursa olsun, okuyucu bu kararı 3 saniyede almış oluyor ve notunu veriyor! Bu da bizleri tasarıma, hızlı olmaya, içerik üretmeye ve farklılaştırmaya zorluyor.
Akıllı telefonların yaygınlaşması ve Instagram gibi uygulamaların kullanılmaya başlanmasıyla birlikte blogger'lar ciddi anlamda iş yapmaya ve para kazanmaya başladı. Fotoğraf çekimleri kaliteli olan, göze hitap eden kişiler blogger oluyordu ve çeşitli markaların sosyal medya üzerinden reklamlarını yapmaya başlıyordu. Bunun önüne geçilemiyordu! Hala devam ediyor ve gelecekte de edecek gibi görünüyor. Peki neden insanlar bu tip kişileri takip etmek istiyor? Bu sorunun cevabını verirken 4 saniye kavramını unutmamakta fayda var. İnsanlar göze hitap edecek ögeleri çok seviyor ve güzel şeylere bakmak istiyor. İstemsizce göz güzel şeylere alışıyor ve takip etmeye başlıyoruz. Bu da bloggerların işini kolaylaştırıyor.
Kararlarımızı sezgilerimizle veriyoruz. Ne kadar mantıksa olursak olalım, duygularımız bizi harekete geçiren şey oluyor. Sağlıklı bir görünüş, güzel dişler, güleryüz, pozitif tavır, sadece ve iyi bir makyaj, temiz saçlar ve koku... Aslında karşı cinsin bizden ne beklediğini açıklayan onlarca dergide yer alan şeyler (sürekli aynı konular farklı kelimelerle işlenir) sabittir. Bu söylediğimiz şeylerin dışında kalan 2 bin tl lik el çantası emin olun önemli değil! O kadar parayı yemeye içmeye ve spora harcabilirsiniz... Ya da sıradan bir çanta alıp içine 2 bin tl yi koyabilirsiniz:) 4 saniye içerisinde çantanız yer almayacaktır.
Mimikler bu dört saniye içerisinde çok önemli bir rol oynarlar. Karar verme sürecini birebir etkilerler. Mimiklerle desteklenmemiş bir anlatımla bir şey aktaramazsınız. El-kol hareketleri ve bakışlar söylediklerinizi doğrular nitelikte olmalıdır. Ancak bu şekilde başarılı bir görüşme yapabiliriz.
Kevin Hogan; ''İlk izlenim aslında tek izlenimdir'' der. Sonradan değiştirilmesi çok zor olan bu fikirlerin önemini kavramalı ve ilk karşılaşmaları ciddi anlamda önemsemeliyiz. İkinci bir şansımızın çoğu zaman olması zok zordur.
''O iyi ama bir şey var emin değilim'', ''Tam karar veremedim, biraz daha düşünmeliyim'', ''Bu işi sevdim ama yine de beklemek istiyorum'' gibi düşüncelerin altında yatan 4 saniyelik süreçte neler hissettiğimizdir. Çopu zaman hayatımızı bu sanşyelere göre şekillendiririz. Buna da ''içimden geldiği gibi'', ''hissettiğim gibi'' deriz. Kevin Hogan’a göre, insan hayatında ilk kez gördüğü bir insanın, önce toplumdaki yerini yani onun statü sahibi olup olmadığını değerlendirir sonra da onun çekici ya da itici bir insan olup olmadığına karar verir. Bu iki değerlendirme de söz konusu insanın dış görünüşünden kaynaklanır. İnsanın duruşu, boyu, kilosu, cildinin rengi, yüzünün simetrisi, saçı, nasıl giyindiği, kullandığı aksesuarlar… o insanın hangi gruba tasnif edileceğini yani toplum içindeki yerini ve ne kadar çekici olduğunu belirler. Kevin Hogan “İnsan, yüzünü değiştiremez ama surat asmak yerine gülümsemek kendi elindedir.” der. İnsan kendine özen göstererek, herkes üzerinde daha olumlu izlenimler yaratacak adımları atabilir. Dış görünüşün, insanın başarısı ve mutluluğu üzerindeki “korkutucu” etkisini bilmek bile, bu konuya gereken önemi ve önceliği vermemiz için yeterli bir nedendir. İyi bir ilk izlenim kendi haline bırakılacak bir şey değildir; kontrolü kendi elimizde olmalıdır.
Dört saniyede karar verdiğimizi düşünürsek, saniyelerin önemini bilmeli ve ilk intibayı gerçekten ciddiye almalıyız.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler