English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


12 Temmuz 2016 Salı

küçük Harflerle BÜYÜK Etkiler Yaratmak

Evet, etrafta gördüğümüz çoğu logo büyük harflerden oluşuyor; evet daha güçlü duruyor! Peki günümüzde bir markanın logosundan beklediği etki gerçekten sadece güç olabilir mi? Küçük harflerin de büyük bir etkisi olabilir mi?

Büyük harflerin kullanımı, onların "otoriter" karakteri ya da daha prestijli bir duruş için cazip. Amaaaaa! İşler işlevselliğe geldiğinde gerekli alanı bize sağlamadığı da bir gerçek. Sadece bu da değil, aynı zamanda küçük harflerin okuma, ezberleme hızını arttırdığını biliyor muydunuz?  

Okuma yazma öğrenimine küçük harflerle başlıyoruz. Günlük hayatımızda da genellikle yazmak için küçük harfleri kullanıyoruz. Bu nedenle zihnimiz bu yazı tipine daha fazla alışık hale geliyor ve böylece büyük harfleri okumak için harcadığı çabaya göre çok daha az çaba sarfederek okuma ve algılamayı gerçekleştiriyor. 


Bazı büyük harflerin de benzerliği tartışmasız çok fazla. Örneğin P harfinin B harfine dönüşmesi için fazla birşeye gerek yok. Bu F harfi ve E harfi için de geçerli. Küçük harfler arasında daha az rastlanan bu benzerlikler okuma konusunda zihin karışıklığını engelliyor ve algıyı kolaylaştırıyor. 

Büyük harflerin başka bir dezavantajı da görsel olarak fazla doğrusal olmalarıdır ki bu da form kaynaklıdır. Metin bir noktada ritm yoksunluğu sebebiyle fazla sıkıcı olmaya başlar. 
Diğer taraftan ise küçük harfler, metinlerin silüetleşmesine kolaylık sağlar ve de fotografik hafızada agısal okumayı kolaylaştırır.
Daha Sıcak ve Samimi

Bazı markalar, küçük harflerin diğer bir avantajını oldukça iyi kullanıyor. Büyük harflerin ciddiyeti yanında küçük harflerle tasarlanmış logolarda daha fazla sıcaklık ve samimiyet hissi alıyoruz.

Bunun için yapılan bir test bulduk ve küçük harflere sahip marka logolarını büyük harflere çevirdiğimizde aradaki farkı yakalamamızı sağlayan gözlemlerimizi ortaya çıkarttık. 

Bakalım siz de üzerinizde yarattığı farklı etkiyi fark edebilecek misiniz?

Özellikle sosyal medyada büyük etkisi olan hatta sosyal medyayı yaratmış markaların logolarında küçük harf kullanmalarının da şans eseri olduğunu düşünmüyoruz. Elbette sosyal medya kadar samimi ve canayakın ifadeleri var.

Değişime cesaret etmek!

Elbette sınırları neyin çizdiğini ve değişime neden gidildiği bilinmez; belki okunma problemi; belki de tamamen stratejik sebepler; fakat bazı markalar büyük harflerden tamamen küçük harflerle yazılmış logotiplerine geçmeyi cesaret ediyor. Örnek mi?

Mesela Amerika'nın en büyük servis sağlayıcılarından AT&T değişime uğradı. Bu değişim sonucunda da daha insancıl, daha erişilebilir ve sade bir logo elde ettiğini söyleyebiliriz.

Logosunu küçük harflere çeviren başka bir dünya devi ise Pepsi oldu. Pepsinin yeni logosu, daha akışkan, daha hoş ve kesinlikle daha az yoğun bir görüntüye kavuştu.

Küçük Harfin Büyük Etkisi

Evet, etrafta gördüğümüz çoğu logo büyük harflerden oluşuyor; evet daha güçlü duruyor! Peki günümüzde bir markanın logosundan beklediği etki gerçekten sadece güç olabilir mi? Küçük harflerin de büyük bir etkisi olabilir mi?

Büyük harflerin kullanımı, onların "otoriter" karakteri ya da daha prestijli bir duruş için cazip. Amaaaaa! İşler işlevselliğe geldiğinde gerekli alanı bize sağlamadığı da bir gerçek. Sadece bu da değil, aynı zamanda küçük harflerin okuma, ezberleme hızını arttırdığını biliyor muydunuz?  

Küçük ve önemli 3 Kanıt! 

Okuma yazma öğrenimine küçük harflerle başlıyoruz. Günlük hayatımızda da genellikle yazmak için küçük harfleri kullanıyoruz. Bu nedenle zihnimiz bu yazı tipine daha fazla alışık hale geliyor ve böylece büyük harfleri okumak için harcadığı çabaya göre çok daha az çaba sarfederek okuma ve algılamayı gerçekleştiriyor. 

Bazı büyük harflerin de benzerliği tartışmasız çok fazla. Örneğin P harfinin B harfine dönüşmesi için fazla birşeye gerek yok. Bu F harfi ve E harfi için de geçerli. Küçük harfler arasında daha az rastlanan bu benzerlikler okuma konusunda zihin karışıklığını engelliyor ve algıyı kolaylaştırıyor. 

Büyük harflerin başka bir dezavantajı da görsel olarak fazla doğrusal olmalarıdır ki bu da form kaynaklıdır. Metin bir noktada ritm yoksunluğu sebebiyle fazla sıkıcı olmaya başlar. 
Diğer taraftan ise küçük harfler, metinlerin silüetleşmesine kolaylık sağlar ve de fotografik hafızada agısal okumayı kolaylaştırır.

Daha Sıcak ve Samimi

Bazı markalar, küçük harflerin diğer bir avantajını oldukça iyi kullanıyor. Büyük harflerin ciddiyeti yanında küçük harflerle tasarlanmış logolarda daha fazla sıcaklık ve samimiyet hissi alıyoruz.

Bunun için yapılan bir test bulduk ve küçük harflere sahip marka logolarını büyük harflere çevirdiğimizde aradaki farkı yakalamamızı sağlayan gözlemlerimizi ortaya çıkarttık. Bakalım siz de üzerinizde yarattığı farklı etkiyi fark edebilecek misiniz?

Özellikle sosyal medyada büyük etkisi olan hatta sosyal medyayı yaratmış markaların logolarında küçük harf kullanmalarının da şans eseri olduğunu düşünmüyoruz. Elbette sosyal medya kadar samimi ve canayakın ifadeleri var.

Değişime cesaret etmek!

Elbette sınırları neyin çizdiğini ve değişime neden gidildiği bilinmez; belki okunma problemi; belki de tamamen stratejik sebepler; fakat bazı markalar büyük harflerden tamamen küçük harflerle yazılmış logotiplerine geçmeyi cesaret ediyor. Örnek mi?

Mesela Amerika'nın en büyük servis sağlayıcılarından AT&T değişime uğradı. Bu değişim sonucunda da daha insancıl, daha erişilebilir ve sade bir logo elde ettiğini söyleyebiliriz.
Logosunu küçük harflere çeviren başka bir dünya devi ise Pepsi oldu. Pepsinin yeni logosu, daha akışkan, daha hoş ve kesinlikle daha az yoğun bir görüntüye kavuştu.

Karışık Görünüm 

Başka bir kullanım hilesi ise küçük ve büyük harfleri karıştırmak olabilir elbette. Bu markanın kişiliğini yansıtacak ve görünürlüğü arttıracak şekilde küçük/büyük harf kullanımını yapmaktan geçer.  

Bazı markalar bu tekniği kullanarak öne çıkmayı başarmış ve hafızalara logolarını kazımışlardır.


Peki ya ambalaj?

Küçük harfler bir ismin okunma ve hafızada yer edinmesini kolaylaştırıyor, tamam! Peki ya günde ortalama 1500 marka ile karşı karşıya kalan ve bir ambalajı gözden geçirme süresinin saniyenin 15'te biri olduğunu bildiğimiz tüketiciler için ne yapmalıyız? Sizce? 
Belki de logo üstünde küçük harf kullanımı ile biraz daha samimiyet kurmak ve okunurluğu arttırmak kötü bir fikir değildir


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler