English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


9 Şubat 2015 Pazartesi

Çevre Kirliliği! Artık Bir Şeyler Yapma Zamanı!


Bu video 21 Haziran 2010 tarihinde Youtube'a yüklenmiş. İzlerken tedirgin olmamak durup düşünmemek neredeyse imkansız. Bu genç kız söyledikleriyle kendinden yaşça büyük insanları ciddi anlamda etkilemeyi başardı. 



Bu video ise çevre kirliliği üzerinde bir animasyon. Aslına bakarsanız tamamiyle salt gerçekliğimizi anlatıyor. Yiyoruz, mahvediyoruz, inanılmaz biçimde tüketiyor ve paylaşmaktan kaçınıyoruz... Yalnız yaptığımız şeyin ne kadar yanlış olduğunu çok geçmeden göreceğiz. Hatta görmeye başladık bile..

Çevre kirliliği hakkındaki bu yazımıza çevre ve çevre kirliliğinin tam olarak ne anlama geldiğini açıklamakla başlamak istiyorum. Çevre kirliliği; çevrenin (doğal olmayan bir şekilde) insan eliyle bozulmasıdır. Bu ekosistemi bozma eylemleri; kirlenme şeklinde tabir edilmektedir. Çevredeki canlı organizmaların hayati aktivitelerini olumsuz etkileyen, cansız ögelerinde ise ciddi yapısal değişiklikler meydaha getiren ve doğalarını bozan yabancı maddelerin, hava, su ve toprağa yoğun miktarda karışması sonucunda oluşan kirliliğe çevre kirliliği diyoruz.



Çevre kirliliğini alt gruplara ayırdığımızda ise;


  • Toprak kirliliği
  • Hava kirliliği
  • Su kirliliği
  • Ambalaj atıkları
  • Ses kirliliği
  • Radyoaktif kirlenme
  • Işık kirliliği


gibi alt maddeleri olduğunu görüyoruz.

Wikipedia'dan bu alt maddeler hakkında daha geniş bilgi almak için: http://tr.wikipedia.org/wiki/%C3%87evre_kirlili%C4%9Fi




Birleşmiş milletlerin yaptığı nüfus tahminlerine göre, Türkiye nüfusunun 2025 yılında 92 milyona yükselmesi bekleniyor. Bu durum şüphesiz ülkemizin bugün olduğu kadar, gelecekte de çevre sorunları ile karşılaşacağının bir göstergesidir. 


ÇEVRE KİRLİLİĞİNİN BAŞLICA NEDENLERİ

  • Hızlı nüfus artışı,
  • Plansız kentleşme,
  • Plansız endüstrileşme
  • Doğal kaynakların hoyratça kullanılması.
  • Göçler ve düzensiz şehirleşme,
  • Kişi başına kullanılan enerji, su, kağıt, kömür vb. artışı,
  • Ormanların tahribi, yangınlar ve erozyon,
  • Aşırı otlatma ve doğal bitki örtüsünün tahribi,
  • Konutlardaki ve işyerlerindeki ısınmadan kaynaklanan (özellikle kalitesiz kömür kullanımı) hava kirliliği,
  • Motorlu araçlar ve deniz araçları,
  • Maden, kireç, taş ve kum ocakları,
  •  Gübre ve zirai mücadele ilaçları,
  • Atmosferik olaylar ve doğal afetler,
  • Kanalizasyon sularının arıtılmaksızm alıcı ortamlara verilmesi ve sulamada kullanılması,
  • Katı atıklar ve çöp,
  • Sulak alanların ve göllerin kurutulması,
  • Arazilerin yanlış kullanımı,
  • Kaçak avlanma, 1
  • Televizyon, bilgisayar ve röntgen; tomografi vb; tıbbi cihazların yaygınlaşması ile meydana gelen radyasyon,
  • Endüstriyel ve kentsel kaynaklı gürültü.

Türkiye'de çevre kirliliğine uzun zamandır fon yaratılıyor. Bu konuyla alakalı yaptığım araştırmalar gösteriyor ki, Çevre kirliliğinin önlenmesi ve çevrenin iyileştirilmesi için 11.8.1983 tarihinde Başbakanlık çevre Genel Müdürlüğü tarafından kurulmuştur. Bütçe-dışı fonlar arasında yer alır. Motorlu taşıt araçlarının teknik muayeneleri sırasında alman ücretin belirli bir payı, gemi siciline tescil edilen deniz araçlarından alman ücretler, uçak bilet ücretlerinden alman paylar, bazı gelir kaynaklarıdır. Arıtma, temizleme, kirliliği önleme, v.s. için araç gereç satmalımı amacıyla kredi verir, yardımlarda bulunur. Denetimini Sayıştay yapar (Bkz. Fonlar).


ÇEVRE KİRLİLİĞİ NEDENLERİNDEN: PLASTİK ÇILGINLIĞI! 

Plastik ve plastik torbaların kullanımı konusunda yaptığım araştırmalar beni endişelendiriyor. Her birimizin belki her gün bir yerlerden bir şeyler aldığımızda kullandığımız plastik torbalarının diğer plastik içerikli ürünlerin en azından bir kısmının toplandığı gibi (örneğin: şişeler, plastik atıklar vs) toplayanı yok. Sizin tek kullanım için 50-75 kuruş verdiğiniz pet şişeler maalesef uzun yıllar yok olmuyor. Bu yüzden geri dönüştürülebilme oranı en yüksek maddeler plastikler... Tabi öte yandan duruma farklı bir açıdan bakacak olursak, şuanda hali hazırda kullandığımız ürünlerin aslında geri dönüştürülüp dönüştürülmediğini, hatta ve hatta geri dönüştürülse dahi, hangi steril koşullarda geri dönüştürüldüğünü dahi bilmiyoruz. Bildiğimiz ya da bilmediğimiz bir marka olsun, susadığımızda su içiyoruz. Halbuki aslında hepimiz cam şişelerin daha sağlıklı olduğunu biliyoruz.. 


Plastik torbalarını ise bir çoğumuz eve geldiğimzi gibi, içindeki ürünü alıp, çöpe atıyoruz. Şimdi biraz daha rakamsal konuşalım. Plastik sanayicilerinin tepe kuruluşu PAGEV’in bilgilerine göre Türkiye’de yılda 7 milyon ton plastik kullanılıyor. Türkiye Avrupa’da en fazla plastik kullanan 3’üncü ülke. Toplam plastik kullanımının yüzde 3’ü plastik torba yapımında kullanılıyor. 235 firma torba üretiyor. Yılda 210 bin tonluk plastik torba piyasaya çıkıyor.. (Pet şişe için kullanılan plastik miktarı ise yılda 180 bin ton). Burada sadece plastik torbadan, alışveriş torbasından, çöp torbasından söz ediyoruz. Özellikle sanayi ve ticarette kullanılan plastik ambalaj malzemeleri üretim ve tüketimi de önemli. Sanayi ambalaj malzemelerinde geri dönüşüm yüzde yüze yakın. Torba ve tüketime dönük ambalaj malzemelerinde geri dönüşüm yüzde 50’ye yaklaşmış durumda.

Uzun lafın kısası, plastik yok olmuyor. Plastik sadece geri dönüştürülebiliyor. Ancak bununla bitse yine iyi... Malesef her gün tonlarca yeni plastik malzeme üretilmeye ve hunharca sağa sola atılmaya devam ediyor.. Bu plastik malzemeleri çöpe atıyorsunuz. Belki en iyi ihtimalle %50si geri dönüşütülüyor. Peki ya kalan %50 ne oluyor? Hiçbir şey... Çöp kamyonlarının döktüğü yerde kalakalıyor.. Bu neye mi sebebiyet veriyor? Bu koyu renkli, gri, siyah pazar torbalarını biliyorsunuzdır. Bu torbaların kanser yaptığıyla ilgili bir çok haber çıkmıştı. Ancak siz bunlara meyve ve sebzelerinizi koyuyorsunuz.. En azından eve geldiğinizde o meyve ve sebzelerin kabuğunu soyuyoruz.. 

Bu şekilde insan sağlığına zararı bir nebze önlediğimizi düşünüyoruz. Peki siz o torbayı alıp çöpe geri attığınızda ne oluyor biliyor musunuz? O torba sonsuza dek geri dönüştürülmemek üzere çöp kamyonlarının bıraktığı yerde kalıyor. Bomba ise şimdi söyleyeceğim şey: BİZ O TORBANIN BULUNDUĞU TOPRAKTAN ÇIKAN MEYVE VE SEBZELERİ YİYORUZ! Biz ve bizim çocuklarımız, onların çocukları ve onların da öyle olacak.. Arsalar hunharca satılmaya ve yüksek binalar dikilmeye devam edecek ve bizlere hiç alan kalmayacak.. İşte bu gerçeğin tıpatıp senaryosu. Bunu engellemek elimizde değil mi diye soruyor olabilirsiniz. Ö zaman aşağıdaki listeyi bizim uygulamamız, herkese de uygulatmamız gerekecek.

ÇEVRE KİRLİLİĞİNİ ÖNLEMEK İÇİN LİSTE

  • Ekolojik farkındalık ve duyarlılığın topluma yayılması.
  • Doğum kontrol yöntemleri kullanılarak ekolojik çevre üzerinde nüfus ve tüketim baskısının azaltılması.
  • Tarım ve diğer üretimlerde çevreye zarar vermeyen metotların geliştirilip uygulanması, gereğinden fazla ve zamansız gübre (özellikle azot, fosfor) kullanımının engellenmesi. (Organik tarımkalıcıkültür vs.)
  • Atıkların azaltılması, dönüştürülmesi, yeniden işlenmesi, zararlı atık üreten teknolojiler yerine daha zararsız teknolojilere geçilmesi. Tarımsal atıkların enerji üretimi, kompostvb. yöntemlerle faydalı kaynaklar şekline dönüştürülmesi.
  • Enerji üretiminde yeşil enerjiler olarak tanımlanan teknolojilere geçilmesi, tüketimde tasarruflu teknolojiler kullanılması, mimaride enerji tasarrufu sağlayan yapılar kullanılması. (Karbon ayak izinin küçültülmesi)
  • Atık su arıtma tesislerinin kurulması, sanayi atıklarının temizlenmesi.
  • Köy ve kasabalarda atık suların fosseptiklere verilmesi.
  • Taşıt araçlarının periodik bakımlarının yapılması, eskiyen araçların yenilenmesi, fosil yakıt kullanan araçlar yerine toplu taşımada temiz, elektrikli ulaşım sistemlerine geçilmesi.
  • Sosyal medyada aynı anda paylaşımlar yapılarak konuya dikkat çekilmesi.
  • Geri dönüşüme önem vererek oluşturulan çöplerin azaltılması.
  • Naylon poşetlerin gerekli olduğunda kullanılması.

Biliyorsunuz ki plastik petrolden elde edilen bir madde. Torbalardan sonra en fazla göze batan ve çevreyi kirleten plastik maddeler pet şişeler. Plastik torba ve pet şişenin özelliği, insanların her gün tükettikleri ürünlerden olması ve çevrede görünürlüğü. İnsanların her gün tükettikleri başka plastik maddeler de var. Bunlar genelde gıda ambalajında kullanılan plastikler. Günümüzde plastik torbayı, pet şişeyi, plastik gıda ambalajlarını hayatımızdan tamamen çıkarmak  neredeyse imkansız görünüyor. Çare, bunların dönüşümünü sağlamak. Plastiğin en büyük özelliği bir defa üretildiğinde yıllar boyu yok olmaması. Fakat devamlı dönüşüm imkânı var. Açık anlatımıyla, kullanılanı toplayıp tekrar eski haline getirmek mümkün.

Migros'un bez torbaları. Tebrikler!
Büyük şehirlerde toplanan çöplerin içinde plastik maddeler %10'luk bir dilime sahip. Yetişkin bir birey ise yılda 400-600 plastik torba kullanıp, bir yerlere atıyor.. Çin'de plastik torba kullanımı yasaklanırken, İtalya'da kağıt torba kullanımı yaygınlaştırıldı ve plastik ürünlerin doğa dostu olması konusunda fikir birliğine varıldı. İrlanda ve Fransa'da plastik torbaya vergi kondu. Kasada torba istiyorsanız extra ücret ödemek zorundasınız. İngiltere ise 'Bag for life' sloganları atılarak plastik torbaya para ödenmesi sağlanıyor. Eski torbasını getirene yeni plastik torbası veriliyor.. 

İzmir Ekoloji Günleri
İzmir Büyükşehir Belediyesi
Bütün bunların yanı sıra ülkemizde bez torbalar da revaçta! www.beztorbakullanalım sitesi bu hareketi başlattı. Yine de kesin ve beklenen çözüm %100 geri dönüşümü sağlamak yönünde. Tüketicinin plastik torba ve ambalaj malzemeleri atıklarını ayrı kaplarda çöpçülere vermesi gerekiyor. Ancak bu bilinçlenme oluşturulabilirse ciddi anlamda yol katatmeye başlayabiliriz. 
Not: Üzerinde bu ve bunun gibi ibareler olan ürünleri kullanmak iyi bir başlangıç olabilir. Ne dersiniz? 
Not: Adalarda hala plastik torba kullanılmıyor. Ada yönetiminine teşekkürü de borç biliriz. Umarım herkes aynı bilinçlilikle davranır. Umarım çocuklarımıza daha güzel bir dünya bırakmamız için hep birlikte mücadele ederiz. 


Çevre kirliliği konusunda tekrar ve tekrar değineceğim. Eğer minicik bir katkım olabilirse ne mutlu bana. Bilinçli bir toplum, temiz bir Dünya dileğimle,

Eda Demirden

5 yorum:

  1. Good Day Hepsi,
    Eğer acil kredi ihtiyacınız var mı? Eğer borcu vardır? Biz çok hızlı bir şekilde çok ciddi ve çok organize olan bankalar desteklemek için fon faaliyet finansal kurumlar vardır. "(noramildred.loans@hotmail.com)" ve mutlu: Eğer endüstriyel, müteahhit veya işinizi yeniden veya vb Sizin şirket oluşturmak için, borç tüm hala istekli iseniz, sadece bize ulaşın.

    Bayan Nora.
    Saygılarımla.

    YanıtlaSil
  2. Hello everyone am here to testify how i got my loan from Dr Purva Pius. after i applied several times from various loan lenders who claimed to also testify right in this forum,i thought the testimonies where real and i applied but they never gave me loan. I was in need of an urgent loan to start a business and i applied from various loan lenders who promised to help but they never gave me the loan.Until a friend of mine introduce me to Dr Purva Pius. who promised to help me and indeed he did as he promised without any form of delay.I never thought there are still reliable loan lenders until i met Dr Purva Pius,who are indeed helped with the loan and changed my belief.I don't know if you are in any way in need of a genuine and urgent loan,free feel to contact Dr Purva Pius via his email(urgentloan22@gmail.com) Thank you may God bless you

    YanıtlaSil
  3. KREDİ VE FİNANS YARDIMI TEKLİF, ŞİMDİ UYGULAYIN.

    BİZE KADAR GİDİYORSANIZ KREDİ İŞLERİNİN FIRSATLARINI İHTİYAÇTURULMASINA KADAR BİZE KADAR ÖNEM EDİLEMEYE GETİREN GÜVENLİ BİR KREDİYE İHTİYACINIZ NEREDE BEKLİYORSUNUZ acgbusinesscompany@gmail.com adresinde daha fazla bilgi için BİZE ULAŞINIZ BİZE ULAŞIN

    YanıtlaSil
  4. Good day to you, am so so happy now because I just got my loan of €12,000 today from this good company you can also contact them if you need a fast loan too contact them now through this email: (info.acg3@gmail.com) or whatsapp: +39 3510078186

    YanıtlaSil
  5. TESTIMONY ON HOW I GOT MY LOAN FROM A GENUINE FINANCE COMPANY LAST WEEK. Email for immediate response: Whatsapp +19292227023 drbenjaminfinance@gmail.com

    I am Mrs,Leores Miguel Jazbel by name, I live in United State Of America, who have been a scam victim to so many fake lenders online between November last year till July this year but i thank my creator so much that he has finally smiled on me by directing me to this new lender who put a smile on my face this year 2020 and he did not scam me and also by not deceiving or lying to me and my friends but however this lending firm is BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE (drbenjaminfinance@gmail.com) gave me 2% loan which amount is $900,000.00 united states dollars after my agreement to their company terms and conditions and one significant thing i love about this loan company is that they are fast and unique. {Dr.Benjamin Scarlet Owen} can also help you with a legit loan offer. He Has also helped some other colleagues of mine. If you need a genuine loan without cost/stress he his the right loan lender to wipe away your financial problems and crisis today. BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE holds all of the information about how to obtain money quickly and painlessly via Call/Text: +1(415)630-7138 Email: drbenjaminfinance@gmail.com

    When it comes to financial crisis and loan then BENJAMIN LOAN INVESTMENTS FINANCE is the place to go please just tell him I Mrs. Leores Jazbel direct you Good Luck
    Whatsapp +19292227023

    YanıtlaSil

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler