English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


18 Aralık 2014 Perşembe

Kurumsal Yöneticilerle, Girişimcileri ayıran 15 Fark


Bugün üniversitemize konuşma yapmak ve sorularımızı cevaplamak için gelen Sn. Halil Erdoğmuş başarılı bir girişimci örneği olarak bu içeriği yazmamda bana ilham verdi. Kendisini kutluyor, ebebek.com ve bebek.com projeleri için başarılarının devamını diliyorum.

Günümüzde kurumsal şirketlerde çalışmak istemeyen kişilerin oldukça azınlıkta olduğunu düşünüyorum. Ki; İyi bir üniversiteden mezunsanız, bilgi birikiminiz kuvvetliyse, insan ilişkilerinde de güçlü iseniz, e kendinize de güveniyorsanız ne duruyorsunuz.. Özel sektörde yükselmek tam size göre. Tamam. Belki riskli, belki krizlere karşı çok daha çabuk etkilenebilirsiniz ama yine de bu riski almaya değer öyle değil mi? Özel sektör cesaret işidir. Herkes başarılı olamaz. Ama bu yolda emek harcanıyorsa, gerçekten ciddi anlamda çalışkan, ekibinizi doğru yöneten, haklıya hakkını veren ve dürüst biriyseniz yükselmeniz içten bile değil.

Bugünkü yazımı; bahsettiğimiz kurumsal yöneticilerle, gerçekten girişimci ruhu taşıyan kişilerin arasındaki farklara yönelik hazırladım. Umarım beğenirsiniz.



Kurumsal Yöneticilerle, Girişimcileri ayıran 15 Fark
  1. Kurumsal şirkette çalışanlar sanal bütçeleri harcarlar. Girişimciler ise gerçek paralara dokunurlar. Kurumsal şirkette çalışanların bir arada gördükleri tek bütçe; maaşlarıdır. Bu ücret dışında kalan ücretler ise sadece kağıt üzerinde ya da bilgisayarda görünür.
  2. Kurumsal şirkette çalışanlar kaybettiklerinde başkalarını rahatça bu işten sorumlu tutabilirler. Kazandıklarında ise nedense bu başarı hep kendilerine aittir. Ancak girişimciler kendi paralarını harcarlar. Dolayısıyla kazansalar da kaybetseler de kendi paraları üzerinden kazanıp kaybederler.
  3. Girişimci riski tek başına üstlenirken, kurumsal yönetici bu riski diğerleriyle paylaşır. Uzun süren toplantıların sonucunda toplu bir karara varılır.
  4. Kurumsal yöneticinin kendi işi olmadığı için arada bir çalışmasına ara verebilir. Ne de olsa maaşlı bir çalışandır. Ancak, girişimci her yapmadığı ve/veya ertelediği iş için kendisi sorumludur. Kendi parasını kaybeder.
  5. Kurumsal yönetici herşeyi prosedürlere göre yapar. Girişimci ise farklı ve inovatif olmalıdır.
  6. Kurumsal yöneticinin her ay maaşı hesabına yatar. Ancak girişimci tüm aldığı risklere göre bazen maddi problemler yaşayabilir.
  7. Kurumsal yönetici: ''Bana ne babamın şirketi mi?'' gibi sorular sorabilirken, girişimci bunları sormaz. Kimseye güvenmemesi gerektiğini bilir.
  8. Kurumsal yönetici hayal kurar, emekliliğini bekler. Ancak girişimci beklemek zorunda değildir.
  9. Kurumsal yönetici kendine benzemeyen herkesle iletişim kurmakta zorluk çekerken girişimci herkesle rahatça iletişim kurar.
  10. Girişimci kuralları yaratır. Kurumsal yönetici kurallara uyar.
  11. Kurumsal yönetici zamanının büyük bir kısmını yöneticilerine ayırarak onları bilgilendirmek zorundadır. Girişimci kendi hesabını sadece kendine tutar.
  12. Girişimci araştırır, yenilik peşinde koşar ve piyasayı yakından takip eder. Girişimci sadece okudukları ve/veya duydukları üzerinden fikir yürütür.
  13. Kurumsal yöneticinin ekibi insan kaynakları tarafından seçilirken, girişimci kendi ekibini kendisi kurma lüksüne sahiptir.
  14. Girişimciler genellikle neşeli insanlardır ancak kurumsal yöneticileri gülerken görmek çok nadirdir.
  15. CEO olsanız dahi, başarılı bir girişimci kadar çok para kazanamazsınız.

2 yorum:

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler