Konu etiketleri
12 Ocak 2015 Pazartesi
Hayallerinizi listeleyin!
Merhaba
2015'in ilk iki haftasını finallere yetişmeye çalışmakla geçirdim. Aranızda benim gibi üniversite öğrencileri varsa yaşadığım yoğunluğu anlayacaklardır. 2015'in soğuktan içimizi titrettiği bu ilk iki haftadan sonra Stratejik Marka Yönetimi bölümüyle alakalı yapmış olduğum araştırmaları da buradan sizlerle paylaşacağım.
Bu arada sizlerin sayesinde Twitter'dan yaklaşık 2000 takipçimiz oldu. Desteğiniz için çok teşekkür ederim. Sizin desteğinizle burada olmaya ve yazmaya devam edeceğim.
Şimdi, gelelim konumuza... 'Hayallerinizi listeleyin!' dedik. Listelemek, yapacağımız işleri bir sıraya sokarak, genellikle maddeler halinde belirlemiş olduğumuz sözcük öbekleridir. Liste yapmak hayatımızı kolaylaştıracağı gibi gerginliği, stresi ve dolaylı olarak stres kaynaklı hastalıklardan da etkilenmemizi önler. Kan basıncını düzenler. Heyecanı giderir. Kargaşayı önler. Düzenli olduğumuz için kendimize vakit yaratmamıza yardım eder. Bu özellikle yoğun iş temposuna sahip, aileleriyle ya da arkadaşlarıyla zaman geçirme fırsatını zor yakalayabilen kişiler için biçilmiş kaftandır.
Ancak ne yazık ki, bir çoğumuz yukarıda anlatılan bu bilgileri görmeksizin, hayatımıza liste yapmadan devam edebiliyoruz. Sabah kalkıyoruz, işe gidiyoruz. İşten çıkıp eve geliyoruz. Kişisel ihtiyaçlarımızı giderip, uyumaya hazırlanıyoruz. Ama durun bir dakika! Bizler birer robot değiliz ki? Neden her gün aynı şeyleri yaparak zamanımızı çar çur edelim?
Bakın, insan hayata bir kere geliyor. Hepimiz hayallerimizin peşinden gitmeye çalışıyoruz. Bu hayal bir ev ya da bir araba sahibi olmak, evlenmek, çocuk doğurmak ya da tatile gitmek olabilir. Bu hayalinizi gerçekleştirdiğinizde, geriye dönüp bakacaksınız... Ne kadar zamanınızı bu hayali gerçekleştirmek için harcadığınızı göreceksiniz. Benim her daim inandığım bir şey var. Kendi kendime derim ki: ''Süreci sevmelisin, sonucu değil.. sonuca vardığında ne olacağına bakarız..'' Bu sözümle aslında şunu demek istiyorum: Hayalinizle geçireceğiniz süre çoğu zaman hayalinizi elde etmek için harcayacağınız süreden çok daha uzun olabiliyor... Örneğin; Bir ev almak istiyorsunuz. Güzel. İstanbul'da ev fiyatlarına baktınız. Aldığınız maaş belli. Belki al-sat yaptınız, ticaretle uğraştınız. kazandınız kaybettiniz, biraz borçlandınız ve sonunda istediğiniz evi aldınız. Bunun ortalama süresi (bir evin or. 600-700bin tl olduğunu varsayarsak) takriben 10-20 belkide 25 sene sürdü.. Artık genç değilsiniz. Hayalleriniz gözünüzün önünde ama gençken arkadaşlarınız aradı ve 'E hadi gelmiyor musun sinemaya gidiyoruz..' dedi siz ise genellikle 'Siz gidin ben çalışmak zorundayım...' dediniz.. Çünkü öyle ya hayalleriniz vardı ve ne de olsa hayallerinizin gerçekleşmesi sizin için hayat memat meselesiydi. Hayatınızı bu fikrin üzerine inşa etmiştiniz.. Sonuç olarak artık arkadaşlarınız evli barklı, belki de kocaman çocukları var. Belki şimdi de birlikte sinemaya gidersiniz karamsar olmayalım.. Ancak hepimiz biliyoruz ki siz de bu satırları okuduğunuzda kötü hissettiniz. Hayatı ertelediğinizi düşündünüz.. Durun' biz de tam da bundan bahsediyoruz!
Liste yapın. Hiç durmayın. Yapmak istediğiniz her şeyin listesini yapın.. Hatta onedio yapmış bile.. http://onedio.com/haber/herkesin-yapmasi-gereken-22-kullanisli-liste-353395 Bu listelerden birini ya da birkaçını seçerek başlayabilirsiniz. Blog mu yazmak istiyorsunuz? Üniversitede kalan son dersinizi verip mezun olmak mı? Yoksa kız arkadaşınıza ne zamandır gitmek istediği yerden bir yemek ısmarlamak mı? Listeyi yapmak istediklerinizle doldurun. Sonrasında önem sırasına göre sıralayın. yanlarına bunun için ne yapmak gerektiğini yazabilirsiniz. Örneğin: Akşam yemeği için 200TL, play station oyunu için: 50TL vs. Son olarak uygulayın! İşte bu kadar basit.
İnternette gezinirken hayal etmek ile ilgili yaplaşımlara bakınıyordum. Sonra bu siteyi gördüm: http://benimhayalim.com/ Merak edip arşivine bakmak istedim. Yazar hayalleriyle ilgili güzel gifler ve fotoğraf paylaşımları yapmış. Ancak arşivine göz attığımda: http://benimhayalim.com/archive son paylaşımın 2012'de olduğunu gördüm. Sanırım yazar arkadaş hayallerini gerçekleştirmeye gitmiş:) Arşivine baktığınızda hayallerinin aslında ne kadar küçük şeyler olduğunu göreceksiniz.. Yağmurda yürümek, yüzgarı yüzümde hissetmek, kedi mırlaması duymak.. Aslında bunları yapabildiğimiz için ne kadar şanslı olduğumuzu hissedeceksiniz. Minnettar olmamak içten bile değil. Bazılarımız bütün bunları her gün yapıyor. İşe giderken ''Ufff çok soğukmuş, atkımı alayım.'' diyorsunuz. Eve dönüp atkınızı alıyorsunuz.. Çünkü soğuğu hissedecek sağlıklı bir bedeniniz var. Çünkü atkınız var, çünkü eviniz var, çünkü işiniz var, çünkü sizi işe götüren sağlıklı bacaklara sahipsiniz.
Farkettiniz mi? Aslında ne kadar da şanslıyız.. Şükürler olsun Allahım!
Bonus: http://olmedenonceyapacaklarim.tumblr.com/archive Bu siteyi de çok sevdim! :)
Sevgiyle kalın,
Eda Demirden
Etiketler:
2015,
Blog,
Hayal,
Hayatı kolaylaştırmak,
İstek,
Liste,
Listelemek,
Onedio
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Etiketler
2015
2016
4 saniye
7 unsur
7p
affetmek
Agresif stratejiler
Ağızdan ağıza pazarlama
Algı
Algı yönetmek
Alışveriş
Alışveriş Merkezleri
America
Amerika
Amerika nasıl Amerika oldu?
Anadolu Efes
analiz
Anı yaşamak
Apple
Araştırma hedefi
Araştırma Problemi
araştırmak
Araştırmanın künyesi
Araştırmanın özeti
Avusturalya
Ayakkabı
B2b
Bağımlılık
Bağlılık
Bait
bakmak
Başak Değerli
Başarı
başarılı olmak
Başarmak
Berke Civan
Berliner
Bilgi bombardımanı
Blog
blogger
BP
Bu Tarz Benim
Business
Bütçe
Bütünleşik pazarlama
Bütünleşik Pazarlama İletişimi
büyük etkiler bırakmak
Cam ambalajlar
Cam şişe
Cem Çınlar
CEO
cesaret
Ciddiyet ve disiplin
Coca Cola
content
content marketing
CRM
CV
çalışma hayatı
Çevre
Çevre kirliliği
Çiçek çerçevesi
Çocuk
çözüm
Çözüm üretmek
Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE
Daha güzel bir dünya
Değer
değişim
deney
Deneyim
denge
dengeli olmak
Depresyon
depresyonla başa çıkma
Dersler
digital
dijital
Dijital kampanya
Dijital pazarlama
Dijital pazarlamanın 5 temel taşı
diş sağlığı
duygu
duygusal liderler
Dünya
Dünyanın en büyük markaları
dürtü
düşünür
düzen
Eleştiri
Eminönü
Empati
Erdem
Erdemli olmak
Esir
Eş zamanlı arama motoru
Facebook
fark
fark yaratmak
farklı olmak
Farklılaşma
Fayda
Ferrari
filickr
Fiyat
Formüller
geçim
Geneleneksel iletişim araçları
Georgii Frantsevich Gouse
Gerilla pazarlama
Girişimci
Giyim
Google
görmek
Gurmania
güçlü olmak
Güven
Güvenilirlik
güzen
Halil Erdoğmuş
Hayal
Hayatı kolaylaştırmak
haz
Hedef belirlemek
Hitmet üreten
hizmet
Hoşgörü
huzur
IK
Instagram
içerik
İçerik
İçerik Moderatörü
içerik pazarlaması
ikna
iknanın psikolojisi
iletişim
İletişim
İletişim kirliliği
ilham
İlham
İlişkiler
imaj
inanç
indirim
indirim yapmak
indirimsiz markalar
inovasyon
İnovatif
insan
internet
ipana
İsim
İsim hatırlayamama
İsmi neydi?
İstek
istemek
iş hayatı
İşaret
itibar
iyilik
izlenim
jest
kampanya
kar etmek
Karar
karar almak
Kares AVM
karmaşa
Kendimizi ifade etmek
Kendini beğenmişlik
Kevin Hogan
kişilik
Kitle
KONUM
KONUM TABANLI PAZARLAMA
Konumlandırma
Kuramsal Çerçeve
Kurumsal yönetici
küçük harf
Kültür
Lacoste
Lc Waikiki
leader
lider
LinkedIn
Liste
Listelemek
Makale eleştirisi
Maliyet
Marka
marka bilinirliliği
marka değeri
marka imajı
marka inşası
marka kişiliği
Marka kültürü
Marka Nedir?
marka sadakati
marka yaratmak
Marka yönetimi
Markalar
markalarda bog kullanımı
Marlboro
Marmara Üniversitesi
maske
Medyada yer almanın artan maliyeti
Medyanın çeşitlenmesi
merak
merak etmek
Microsoft
mimik
Motive edici pazarlama
msel pazarlama
Mutlu olmak
mutlu olmanın koşulları
Mutlu olmanın yolları
muzaffer şerif
mücadele
Müşteri
müşteri ilişkileri
Müşteri İlişkileri
Müşteri İlişkileri Yönetimi
müşteri memnuniyeti
müşteri sadakati
müşteri şikayetleri
müşteriler
Nasıl başarılı olunur
Nestle
Nike
olumlu düşünmek
Onedio
Onel AVM
Operasyonel pazarlama
Ödev
Ödevler
ön yargı
Önem
ÖNERİM
Özellikler
Para
para kazanmak
Parekendeci
Pazar
Pazara uyum
Pazarlama
Pazarlama Araştırmaları
Pazarlama Karması
Pazarlama Kirliliği
Pazarlama noktaları
Pazarlama okuyanlar
Pazarlama uzmanı
Pazarlamanın P'leri
people
physical evidance
Pinterest
Place
Plain pack
Plastik atıklar
PR
Prestij
Price
Proaktif
process
Product
Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ
Prof Dr Fatma Müge ARSLAN
Prof Dr Mert UYDACI
Promotion
psikoloji
Radyo
Rakip
Red Bull
rekabet
Reklam
Reklam ajansı
Reklam Müziği
Reklam önerisi
Risk
robert bosch
Rus
Rus kültürü
Rusya
Rusya pazarı
sadakat
sadık müşteri
sağlık
Samsung
saniye
Satış
Satış temsilcisi
Saygı
Selfie
Sembol
Sevgi
Sınavlar
Sigara
Simge
Simple
simülasyon
Sistem
sorulama
sosyal
sosyal girişimci
Sosyal Medya
Sosyal Medya Esiri
Sosyal medya kampanyası taslakları
Sosyal paylaşım
Spor
Starbucks
Stiletto
Strateji
Stratejik pazarlama
şans
şansa inanmak
şikayet
şikayet yönetimi
Şişe
Şişeler
takit etmek
taklitçilik
Tarihçe
Tarz
Tasarım
Tatlı
tatmin
Televizyon
Televizyon Reklamları
Terim
Tick Tock Boom
Toptancı
TREND
tumblr
Tutundurma
tutundurma karması
Tüketici
Twitter
uslup
Ücret
Üniversite
Ünlü olmak
Ürün
Ürün çeşitliliği
Ürün kalitesi
Ürün yönetimi
üyeler
Vazgeçmek
Vestel
WOM
Word of mouth
Y nesli
yaşam
Yeni medya
Yeni ürün geliştirme
yeni yıl
Yerli malı
yorum
yorum pazarlama
yorumlar
yönetici
yönetmek
Zafer Tanrıçası
Zaman
Zenginlik
Ziyaret
Ziyaretçiler
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder