English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


12 Ocak 2015 Pazartesi

Hayallerinizi listeleyin!



Merhaba

2015'in ilk iki haftasını finallere yetişmeye çalışmakla geçirdim. Aranızda benim gibi üniversite öğrencileri varsa yaşadığım yoğunluğu anlayacaklardır. 2015'in soğuktan içimizi titrettiği bu ilk iki haftadan sonra Stratejik Marka Yönetimi bölümüyle alakalı yapmış olduğum araştırmaları da buradan sizlerle paylaşacağım.

Bu arada sizlerin sayesinde Twitter'dan yaklaşık 2000 takipçimiz oldu. Desteğiniz için çok teşekkür ederim. Sizin desteğinizle burada olmaya ve yazmaya devam edeceğim.

Şimdi, gelelim konumuza... 'Hayallerinizi listeleyin!' dedik. Listelemek, yapacağımız işleri bir sıraya sokarak, genellikle maddeler halinde belirlemiş olduğumuz sözcük öbekleridir. Liste yapmak hayatımızı kolaylaştıracağı gibi gerginliği, stresi ve dolaylı olarak stres kaynaklı hastalıklardan da etkilenmemizi önler. Kan basıncını düzenler. Heyecanı giderir. Kargaşayı önler. Düzenli olduğumuz için kendimize vakit yaratmamıza yardım eder. Bu özellikle yoğun iş temposuna sahip, aileleriyle ya da arkadaşlarıyla zaman geçirme fırsatını zor yakalayabilen kişiler için biçilmiş kaftandır.

Ancak ne yazık ki, bir çoğumuz yukarıda anlatılan bu bilgileri görmeksizin, hayatımıza liste yapmadan devam edebiliyoruz. Sabah kalkıyoruz, işe gidiyoruz. İşten çıkıp eve geliyoruz. Kişisel ihtiyaçlarımızı giderip, uyumaya hazırlanıyoruz. Ama durun bir dakika! Bizler birer robot değiliz ki? Neden her gün aynı şeyleri yaparak zamanımızı çar çur edelim?

Bakın, insan hayata bir kere geliyor. Hepimiz hayallerimizin peşinden gitmeye çalışıyoruz. Bu hayal bir ev ya da bir araba sahibi olmak, evlenmek, çocuk doğurmak ya da tatile gitmek olabilir. Bu hayalinizi gerçekleştirdiğinizde, geriye dönüp bakacaksınız... Ne kadar zamanınızı bu hayali gerçekleştirmek için harcadığınızı göreceksiniz. Benim her daim inandığım bir şey var. Kendi kendime derim ki: ''Süreci sevmelisin, sonucu değil.. sonuca vardığında ne olacağına bakarız..'' Bu sözümle aslında şunu demek istiyorum: Hayalinizle geçireceğiniz süre çoğu zaman hayalinizi elde etmek için harcayacağınız süreden çok daha uzun olabiliyor... Örneğin; Bir ev almak istiyorsunuz. Güzel. İstanbul'da ev fiyatlarına baktınız. Aldığınız maaş belli. Belki al-sat yaptınız, ticaretle uğraştınız. kazandınız kaybettiniz, biraz borçlandınız ve sonunda istediğiniz evi aldınız. Bunun ortalama süresi (bir evin or. 600-700bin tl olduğunu varsayarsak) takriben 10-20 belkide 25 sene sürdü.. Artık genç değilsiniz. Hayalleriniz gözünüzün önünde ama gençken arkadaşlarınız aradı ve 'E hadi gelmiyor musun sinemaya gidiyoruz..' dedi siz ise genellikle 'Siz gidin ben çalışmak zorundayım...' dediniz.. Çünkü öyle ya hayalleriniz vardı ve ne de olsa hayallerinizin gerçekleşmesi sizin için hayat memat meselesiydi. Hayatınızı bu fikrin üzerine inşa etmiştiniz.. Sonuç olarak artık arkadaşlarınız evli barklı, belki de kocaman çocukları var. Belki şimdi de birlikte sinemaya gidersiniz karamsar olmayalım.. Ancak hepimiz biliyoruz ki siz de bu satırları okuduğunuzda kötü hissettiniz. Hayatı ertelediğinizi düşündünüz.. Durun' biz de tam da bundan bahsediyoruz!

Liste yapın. Hiç durmayın. Yapmak istediğiniz her şeyin listesini yapın.. Hatta onedio yapmış bile.. http://onedio.com/haber/herkesin-yapmasi-gereken-22-kullanisli-liste-353395 Bu listelerden birini ya da birkaçını seçerek başlayabilirsiniz. Blog mu yazmak istiyorsunuz? Üniversitede kalan son dersinizi verip mezun olmak mı? Yoksa kız arkadaşınıza ne zamandır gitmek istediği yerden bir yemek ısmarlamak mı? Listeyi yapmak istediklerinizle doldurun. Sonrasında önem sırasına göre sıralayın. yanlarına bunun için ne yapmak gerektiğini yazabilirsiniz. Örneğin: Akşam yemeği için 200TL, play station oyunu için: 50TL vs. Son olarak uygulayın! İşte bu kadar basit.



İnternette gezinirken hayal etmek ile ilgili yaplaşımlara bakınıyordum. Sonra bu siteyi gördüm: http://benimhayalim.com/ Merak edip arşivine bakmak istedim. Yazar hayalleriyle ilgili güzel gifler ve fotoğraf paylaşımları yapmış. Ancak arşivine göz attığımda: http://benimhayalim.com/archive son paylaşımın 2012'de olduğunu gördüm. Sanırım yazar arkadaş hayallerini gerçekleştirmeye gitmiş:) Arşivine baktığınızda hayallerinin aslında ne kadar küçük şeyler olduğunu göreceksiniz.. Yağmurda yürümek, yüzgarı yüzümde hissetmek, kedi mırlaması duymak.. Aslında bunları yapabildiğimiz için ne kadar şanslı olduğumuzu hissedeceksiniz. Minnettar olmamak içten bile değil. Bazılarımız bütün bunları her gün yapıyor. İşe giderken ''Ufff çok soğukmuş, atkımı alayım.'' diyorsunuz. Eve dönüp atkınızı alıyorsunuz.. Çünkü soğuğu hissedecek sağlıklı bir bedeniniz var. Çünkü atkınız var, çünkü eviniz var, çünkü işiniz var, çünkü sizi işe götüren sağlıklı bacaklara sahipsiniz.

Farkettiniz mi? Aslında ne kadar da şanslıyız.. Şükürler olsun Allahım!

Bonus: http://olmedenonceyapacaklarim.tumblr.com/archive Bu siteyi de çok sevdim! :)




Sevgiyle kalın,
Eda Demirden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler