English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


12 Nisan 2016 Salı

Karmaşayı Çözmek İçin Yapılması Gereken 12 Şey

Karmaşa; Türk Dil Kurumun'da karmaşık olma durumu anlamına gelir. Bir anlamda karmaşa düzensizliktir de denilebilir. Düzen sahibi olmayan şeyler karmaşıklaşır ve bir süre sonra işin içinden çıkılamaz bir hal alır. Karmaşayı önleyebilmek için 'düzen' sahibi olmak gerekir.
Dengelerin değiştiği ortamlarda sistemler denge arayışına girerler. Düzen, kuralları beraberinde getirir ve toplum içerisinde kurallar olmazsa düzenden bahsedilemez. Çoğu zaman düzen sahibi olabilmek adına belli bir standarda uymayan objeler ortadan kaldırılır. Bu hareket o bölge için bir düzen yaratır. (Örn: romanları çalışma kitaplarının yanından ayırarak farklı bir yerde konumlandırmak)
Bazen yapılar başka bir yere alınır, yer değiştirilir, yıkılır, yenisi yapılır. Bütün bunlar karmaşayı önlemek içindir. Karmaşayı önleme ustalar her ne meslekte olurlarsa olsunlar daima başarılı olurlar. Çünkü iş hayatının 'problem çözücü, çözüm odaklı çalışanlara' ihtiyacı vardır. Bu çözümler yeni yolları bulmak, yeni yollar açmak, bir fikir ortaya atmak, bir proje geliştirmek şeklinde olabilir. Tüm bunlar yine düzen kurmak, kaosu ortadan kaldırmak amacı taşır.
Bugün okuduğum bir yazıda insan beyninin mükemmel işlevleri arasında inanılmaz bir fonksiyonun daha olduğunu ortaya koyuyor. 'Karmaşayı çözme niteliği'! Özetle; Bu özellik sayesinde beyin yalnızca sürekli düşündüğü konulara odaklanıyor. Düşünmediği meseleleri uyurken küçültüryor, siliyor ve yok ediyor. Bir noktada artık hatırlayamaz duruma gelmemizin sebebi de bu. Bazen birileri karşınıza çıkıp 'Beni hatırladın mı?' diye sorduğunda uzun uzun düşünmemizin sebebi bu. Tamamen yok edilmemiş, ancak bilinç altına atılmış onlarca düşüncemiz var. Beyin bu özelliği nedeniyle kendi kendine karmaşayı çözüyor ve düzenli olarak düşündüğümüz şeyleri ön belleğe alıyor. 'Demekki önemli olanlar bunlar' diye sınıflandırıyor. 
Karmaşayı Çözebilmek İçin Yapılması Gereken 12 Şey:
1. Beynin karmaşayı çözebilmesi adına uzmanlar her gün 8 saat uyku uyumanın çok önemli olduğunu savunuyorlar. 
2. Beynin temizlik yapabilmesi için ona zaman tanıyın. Acele etmeyin.
3. Sık sık sessiz ortamlarda zaman geçirin. 
4. Kötü düşüncelerden uzaklaşın. 
5. Kendinizi rahatlatın ve dinginleşin.
6. Rahatlatıcı müzikler dinleyin.
7. Sevdiğiniz insanlarla vakit geçirin.
8. En sevdiğiniz yemekleri yiyin.
9. Suyla zaman geçirin ve temizlenin(Deniz kenarına gidin, ılık bir duş alın, su için, suyla oynayın)
10. Kararlarınızı yazın ve düzenleyin.
11. Doğayı sevin. (Doğa insanlar içindir. Toprağı sevin.)
12. Hayvanlarla ilgilenin (Onlara yemek verin, kapınızın önüne bir kap su koyun.)
Bütün bunlarla karmaşayı çözmek mümkün. Unutmayın ki her insanın hayatında bazen iniş ve çıkışlar vardır. Her inişte üzüntüye kapılmak yerine, çıkışı bekleyin. Hayat sonu nereye gideceği belli olmayan up uzun bir yol gibi. Yolda bir çok şeyle karşılaşıyoruz. Sabırlı olun. Hayat surprizlerle dolu:)
Sevgilerimle,

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler