English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


28 Eylül 2014 Pazar

Pazarlama Araştırması

A. Ercan Gegez-Pazarlama Araştırmaları
(Aynı zamanda bizim ders kitabımız. Bir çok yerden bulabilirsiniz. Pazarlama Araştırmalarını basit, kolay, anlaşılır ve akıcı biçimde anlatan nadir bir kaynak.)


Sevgili hocamız ve sayın dekanımız Prof. Dr Ahmet Ercan GEGEZ'in Pazarlama Araştırmaları dersinden feyz alarak, 'Pazarlama Araştırması' konulu çalışmamla devam etmek istiyorum.

''Kalite doğru ürün ya da hizmeti, müşterinin eline doğru zamanda ve doğru fiyatla koymaktır.''
                                                                                                       Charles A. Mills

''Kalite bir tesadüf değil, daima akıllı bir gayretin sonucudur.''
                                                                  John Ruskin

''Kötümser yalnız tüneli görür. İyimser tünelin sonundaki ışığı görür, gerçekçi tünelle birlikte hem ışığı hem de gelecek treni görür.''
                                                                                                              J. Harris

    Pazarlama Araştırması

Ürünün pazara çıkmadan önce piyasada pazardaki tehditlerin, fırsatların, pazarlamayla ilgili oluşabilecek problemlerin belirlenmesini, bu belirlenen ögelerle oluşturulabilecek pazarlama faaliyetlerinin tasarlanması, uygulanması ve kontrol edilmesini kapsayan kanlitatif (niteliksel) ve kantitatif (niceliksel) ögeler ile bilimsel bakış açısıyla araştırmanın yürütülmesi sürecidir.

                                                                                                      Eda DEMİRDEN

    Kimler Pazarlama Araştırması Yapar?

-Mal üreten
-Hizmet üreten
-Parekendeci
-Toptancı

    Pazarlama Karmasının Önemli Ögeleri

*BÜTÇE: Teklif halindeki araştırma harcaması bilgilerin ulaşması açısından yeterli olacak mı? Bu masrafa değer mi? Maliyete göre araştırmanın değeri nedir?

*KARAR: Sağlanan bilgiler karar vermeyi kolaylaştıracak mı?

*ZAMAN: Araştırmacı ve bütçe açısından belirlenen zaman yeterli mi?

*ÖNEM: Sağlanabilecek bilginin zaman, karar ve bütçe açısından düşünüldüğünde önemi nedir?

    Araştırmanın hedefi nedir?

Karar verme açısından belirsizlikleri ve riskleri azaltarak, yardımcı olmayı hedefler.

                               ARAŞTIRMACI

  1. Reaktif araştırmacı (Uyumcul)
  • Araştırmacı piyasa koşullarına göre diğer araştırma şirketleri kadar efor sarfeder. Farklılık peşinde değildir. Her projeyi aynı derecede önemser.
  1. Proaktif araştırmacı (Düzenleyici)
  • Araştırmacı her projenin önemini kavramıştır. Bütçeyi gerektiği şekilde kullanır. Zamanlamaya değer verir.
    Araştırma Açısından Önemli Değişkenler
  • Araştırmacı
  • Yönetici
  • Bütçe
  • Zaman
  • Çevresel Faktörler

    KOMBİNASYONLAR

  • İyi araştırmacı+İyi yönetici+Kötü bütçe+İyi zaman+İyi çevresel faktörler
Sonuç: Bütçe yetersiz olduğu için araştırmanın kapsamı düşürülür. Beklenen başarıya ulaşmak zorlaşır. Araştırma sonucunun güvenilirliği azalmış olur.

  • İyi araştırmacı+İyi yönetici+ İyi bütçe+Kötü zaman+İyi çevresel faktörler
Sonuç: Rakipler piyasaya daha hızlı nufuz eder Araştırma sonucunun firma açısından önemine göre, firma piyasadan etkilenir.

  • Kötü araştırmacı+İyi yönetici+İyi bütçe+İyi zaman+İyi çevresel faktörler
Sonuç: Araştırmacıya güven azalmıştır. Araştırma sonucunun güvenilirliği hakkında problemler oluşabilir.

  • İyi araştırmacı+Kötü yönetici+İyi bütçe+İyi zaman+İyi çevresel faktörler
Sonuç:  Müşteri tarafında karşılaşılabilecek yetersiz bir yönetici, araştırmacıya verdiği direktifler ve araştırmanın konusuna dair yanlış yönlendirmeler ile tüm süreci başarısızlıkla sonuçlanabilecek durumlara sokabilir. Diğer tüm değişkenler tam da olması gerektiği gibi olsa da işin bir nevi sahibi olan yönetici, en kritik değişken olarak nitelendirilebilir. Adı geçen değişkenlerin iyi veya kötü olarak tanımlandığı bu modelde tam başarı için her değişkenin önemli olduğu unutulmamalıdır.
  • İyi araştırmacı+İyi yönetici+İyi bütçe+İyi zaman+Kötü çevresel faktörler
Sonuç: Çevresel faktörler (rekabet durumu, piyasa koşulları,ekonomi vs) nedeniyle oluşabilecek problemler araştırma sonuçlarını bir anda etkisiz kılabilir. Örneğin; savaş, açlık, deprem vs.



                                       MÜŞTERİ
  1. Standart bir araştırmayı az bir maliyetle satın aldığına inanan müşteri
  2. Ödediği ücret yüksek olsa da satın aldığı araştırmanın farklılık taşıdığına inanan müşteri



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler