English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


2 Ekim 2014 Perşembe

Dijital Pazarlamanın 5 Temel Taşı



Sosyal medya artık günümüzde adından sıkça söz ettiriyor. Bu noktada Dijital pazarlamaya önem veren şirketlerin daha çok ilgi gördüğünü ve gün geçtikçe de bunun artarak devam edebileceğini görüyoruz. Bugün dijital pazarlamanın 5 temel taşına göz attık:




Hedef kitlelerine ulaşmak isteyen her büyüklükteki işletme için dijital pazarlama faaliyetleri önem taşıyor. Geleneksel pazarlamadan çok daha başarılı ve düşük maliyetli olan dijital pazarlama, marka ve müşterisi arasında çift yönlü bir iletişim kurulmasını da sağlıyor.
Yapılan işin boyutları ne olursa olsun, başarıya giden yol mutlaka dijital pazarlamadan geçiyor. Hangi sektör olursa olsun, dijital pazarlamada başarıya ulaşabilmek için bazı temel stratejilere ihtiyaç duyuluyor. İşte bu stratejilerden bazıları…

1. Hedef belirlemek

Herhangi bir dijital kampanyaya başlamadan önce bir hedef belirlemek çok önemli. Hedeflerin ne olduğu açık ve net olarak bilindiği takdirde başarı oranı artıyor. Dijital pazarlama için hazırlanan stratejilerin rastgele değil derin araştırmalar sonucu yapılması gerekiyor.

2. Pazarlama noktalarını saptamak

Dijital pazarlama kampanyalarının doğru hedefler üzerinde inşa edilmesi kadar tüketicinin eğilimlerine yönelik olması da önem taşıyor. Genel olarak tüketicinin sosyal medya üzerinde takip ettiği rotaya odaklanmak ve güncel trendlere uygunluk dijital pazarlama stratejilerinin odağını oluşturuyor.

3. Web sitesine trafik çekmek

Yoğun bir trafiği yakalayamamış web siteleri dijital pazarlamada başarılı olamıyor. Arama motorları optimizasyonu (SEO) çalışmalarının yapılması ve sitenin Google’da ilk sayfada görüntülenmesi çok önemli. SEO çalışmaları titizlikle yapılmış ve orijinal içerikle donatılmış web siteleri, dijital pazarlamada daha başarılı oluyorlar. Sosyal ağlarda bir kampanyanın geleceği, web sitesinin başarısıyla da doğru orantılı.

4. Mobil cihazlara uyumlu olmak

Akıllı telefonların hızlı yükselişi ve talep görmesiyle beraber dijital pazarlama yeni bir platforma daha adapte olmak durumunda kaldı. Kullanıcıların sosyal ağları neredeyse bütün gün akıllı telefonlarından takip ettikleri göz önüne alınırsa, pazarlama planlarının bu cihazları da kapsaması gerekiyor.

5. E-posta listesi oluşturmak

Dijital pazarlamanın en eski ve hala en etkili kanallarından biri de e-posta pazarlaması. Eğer bir pazarlama kampanyası potansiyel müşteri odaklı bir e-posta adres listesiyle desteklenirse sonuçları tatmin edici oluyor.
Dönüşüm oranı oldukça yüksek olan ve doğrudan kullanıcıya ulaşan bu yöntem markaların yatırım yaptıkları önemli bir dijital pazarlama kanalı. E-posta pazarlamasında, e-posta içeriğinin var olan müşteri listesini potansiyel alıcılara döndürebilmesi için, içeriğinin çekici, spam olmayan, gerçek ve ilgi çekici konularla hazırlanması ve ikna edici olması gerekiyor.






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler