English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


9 Ağustos 2016 Salı

Yorum Pazarlama Nedir?

Dijital pazarlama günümüzün vazgeçilmez platformlarından birisiyken, bu pazarlama türü içerisinde emsalsiz yer tutan blog pazarlama, başta işletmeler, markalar ve pazarlama yöneticileri tarafından sıklıkla tercih edilmektedir. Blog pazarlama ile ilgili daha önce hazırladığımız yazımızda bu pazarlama metodunu A’dan Z’ye incelemiş ve nasıl kullanıldığı ile ilgili detaylı bilgi vermiştik. Gel gelelim yapılan araştırmalarda, tüketicinin dikkatini çekme, onları satışa yönlendirme, marka imajı yaratma ve en önemlisi marka itibarını kuvvetlendirmede blog pazarlama türünün eşsiz başarısını kanıtlar nitelikte. Bugün sizler için hazırladığım yazıda, blog pazarlama ile ilişkili olan  stratejilerinden bahsetmek ve markaların yorum pazarlama stratejilerini nasıl kullandıklarını aktarmak istiyorum.
Web 2.0 teknolojileri ile birlikte çift yönlü bir hal alan ziyaretçi – site ilişkileri, pazarlamanında bu mecraya dahil olmasıyla marka (işletme) – tüketici ilişkilerine doğru evrim geçirmiştir. Sürecin bu denli değişmesi, doğal olarak markaların ve işletmelerin internet üzerinden pazarlama faaliyetlerini yürütmek istemesiyle sonuçlanmış ve dijital pazarlama stratejileri bu aşamadan sonra, internet üzerindeki farklı mecralar üzerinden sürdürülmeye başlanmıştır. İlk olarak kurumsal web siteleriyle pazarlama faaliyetlerine girişen markalar, zamanla ziyaretçi kitlesinin daha fazla olduğu sitelere doğru yönelmek suretiyle; görsel yada yazılı içerikler aracılığıyla daha büyük grupları etkileme girişimine başladı. Sonuç olarak, kurumsal siteler, bloglar, sosyal ağlar, forumlar, wiki siteleri, medya paylaşım siteleri, sunumlar, podcastlar derken çevrimiçi oyunlarda bile içerik pazarlama örneklerini görür olduk. Günümüzde içerik pazarlamasını internet üzerindeki hemen hemen her platformda kullanan küçüklü büyüklü marka ve işletmeden söz edebilmemiz mümkün.
Ziyaretçi kimlikleriyle, dikkatlerini çeken başlıklara ilgi gösteren internet kullanıcıları, içeriklerin durumlarına göre kişisel eleştirileri doğrultusunda ilgili içeriğe farklı yorumlar yapabilmektedir. Web 2.0 ile birlikte başlayan karşılıklı iletişim, tüketici – marka arasında doğrudan bağ kurulmasıyla sonuçlanarak tüketiciyi dijital pazarlama sürecinde daha fazla söz sahibi yapmakta ve bu süreçte tercih edilen stratejilerin tüketici odaklı şekillendirilmesiyle sonuçlanmaktadır. Zaten içerik pazarlamanın odağında da tüketici yok mudur? Hal böyle olunca içerik üretenler, şayet sürece dahil ettikleri ürün ya da hizmetlerinden memnun kalan bir müşteri kitlesi yaratabiliyorsa, o zaman başarılı içeriklerine pozitif müşteri yorumları alabilmektedir.Ağızdan ağıza (WOM) pazarlama yoluyla paylaşılan içerikler ve bu içeriklerle ilintili yorumlar, internet üzerindeki sosyal medya kanalları üzerinden dağılmakta, dolayısıyla yorumların giderek artmasına ve daha geniş tüketici kitlelerine ulaşmasını sağlamaktadır.
Tüketici kimlikleriyle internet ziyaretçilerini, potansiyel müşterilere çevirmek, onları hareketlendirmek ve ürün yada hizmeti satın almalarını sağlamak amacıyla oluşturulan içeriklerin, yapılan araştırmalara göre yorumlarında etkisiyle etki oranları değişiklik göstermektedir. Gününüzde içerik pazarlamasının sıklıkla tercih edilmesi, bu içeriklerdeki inandırıcılık yönünün ön plana çıkma kaygısı güdülmesine neden olmuştur. Bu durumun en büyük haklılık payını şu örnekle açıklayabiliriz.
İlk defa gittiğiniz bir toplantıda, birisi sizi diğer katılımcılara pozitif yorumlar ilave ederek tanıtıyor. Sizi gıyaben tanıyan fakat hakkınızda detaylı bilgisi olmayan katılımcılar, kendi içlerinden birisinin olumlu yorumlarından etkilenerek sizin imajınızı olumlu bir biçimde zihninde canlandırabilir. Bu durum sizin o ortamda daha az çaba harcayarak daha büyük etki yaratmanızı sağlayacaktır.
Markalar içinde durum bu örnekten farksızdır. Ne kadar çok destekçiniz olursa, içeriğiniz ve pazarlama faaliyetiniz o denli başarılı olur. Yorum pazarlama stratejilerini başarıyla kullanan markalardan söz edebiliriz. Bu markalar, içeriğe konu olan ürün ya da hizmeti kullanan ve olumlu olarak geri dönüş yapan müşteri grubunun yorumlarını bloglarında, kurumsal sitelerinde yayınlayarak, pozitif bir işletme ve marka imajı oluşturabilmektedir. Farkettiyseniz çoğu alışveriş sitesinde, ürünler için ayrılmış değerlendirme ve yorum bölümlerinin olduğunu hatırlayacaksınız. Kendinizi o ürünü araştıran bir tüketici yerine koyduğunuzda, ürüne ait pozitif yorum ve değerlendirmeleri ne kadar fazlaysa, satın alma isteğiniz de o kadar fazlalaşacaktır. Daha doğrusu referans gruplarının görüş ve düşünceleri sizin, satın alma kararı vermenizde etkili olacaktır.
Kaynak: http://ergezer.net/yorum-pazarlama-comment-marketing-nedir.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler