English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


2 Ağustos 2016 Salı

Konum Tabanlı Pazarlama Nedir?

Bulunduğumuz çağda geleneksel pazarlama ile post modern pazarlamanın sentezi haline gelen dijital platformlar, başta bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişmesiyle ve kullanıcı kitlesinin gün geçtikçe artmasıyla markalar ve işletmelerin dikkatini çekmektedir. İnternet, mobil aygıtlar ve yazılım teknolojilerinin işbirliğiyle dijital pazarlama bugün hedef kitleyi belirleme, tüketiciye ulaşma, ürün ya da hizmet hakkında bilgi verebilme bağlamında en ideal pazarlama biçimlerinden birisi haline gelmiştir. Günlük hayatımızın teknoloji ağırlıklı olması zamanla mobilitenin ağır basmasına, internet ve sosyal medya olgularının bağımlılık yaratacak düzeyde yaşamımızı yönlendirmesine şahit olmaktayız. İşletmeler açısından tüketiciye ulaşmada, ürün ya da hizmeti tanıtmada ve tüketiciden müşteri yaratmada en önemli unsur haline gelen pazarlama, dijital kanallar ve yeni teknolojilerle birlikte eskisinden çok daha güçlü ve etkili bir hal almıştır.
2000’li yılların başında hızla artan mobil telefon pazarı, giderek muazzam bir tüketici kitlesi yaratmış ve bu bağlamda pazarlamacılar gözlerine kestirdikleri hedef kitleyi mobil pazar üzerinden nasıl ikna edeceklerinin yanıtını aramaya başlamışlar. Derken; SMS teknolojileriyle birlikte mobil kitleye ulaşılabileceği ve bu tüketici kitlesine SMS’ler aracılığıyla pazarlama yapılabileceği gerçeği ortaya çıkmıştır. Geniş anlamda mobil pazarlamanın temelleride bu dönemde atılmıştır. Hatta mobil pazarlama o dönemlerde moda haline gelmiş, global olsun yerel olsun hemen hemen tüm işletmeler tüketicilerine ulaşmak için SMS teknolojisinden yararlanmaya başlamıştır. İlk zamanlar tüketiciler tarafından pozitif kabul edilen SMS pazarlaması, ilerleyen dönemlerde illeti haline gelmiş ve mobil pazarlamanın SMS kanadı büyük ölçüde evrim geçirmek mecburiyetinde bırakılmıştır.
İlerleyen dönemlerde internet teknolojileri ve iletişim tekniklerinin gelişmesi mobil pazarlamanın şaha kalktığı dönemler olmuştur. İnternetin mobil platformlara girmesi, mobil uygulamaların hız kazanması,navigasyon ve GPS teknolojilerinin ucuz ve çoğu zaman ücretsiz olarak temin edilebilmesi de zaten bu dönemlere rastlamaktadır. Pazarlama açısından son dönemlerde önem kazanan olgu ise “doğru kişiye doğru ürün ya da hizmet” pazarlanması noktasıdır. Yani elinizde geçirdiğiniz tüm argümanlar herkes için aynı etkiyi yaratmayabilir. Özellikle lokal anlamda bir işletmeyseniz, global anlamda pazarlama metodlarına kolları sıvamak ne kadar etkili olacaktır? Bu durum Taksim Meydanı’ndaki bir çiğ köftecinin Kayseri’de reklam broşürü dağıtması kadar abestir. Zaten konum tabanlı pazarlamanın en büyük avantajıda burada karşımıza çıkmaktadır. Küçük işletmelerin küçük olan potansiyel müşteri gruplarını tespit etmede veya ürün ya da hizmetine belirli bir müşteri grubu oluşturmada konum tabanlı pazarlama modelinin büyük etkisi olduğunu söyleyebilmemiz mümkün olabilmektedir.
Konum tabanlı pazarlama metodu gerilla mıdır? sorusuna verilecek en güzel yanıt “sizde bir duygu uyandırıyorsa gerilladır” şekinde olacaktır. Bazı araştırmacılara göre gerilla olarak kabul edilen konum tabanlı pazarlama modeli, bazılarına göreyse doğrudan pazarlama aracıdır. Bana kalırsa ikisinin de bir karışımı demek daha doğru olur.
Şimdilerde pazarlamacılar konum tabanlı pazarlamayı SMS ile entegre etmekten daha ziyade mobil uygulamalarla birlikte daha verimli kullanabildiklerinin farkına varmıştır. Geolocation tabanlı sosyal ağların (Foursquare, Gezenzi) global sosyal ağlara göre lokal anlamda tüketici kitlesi oluşturmada daha etkili olduğu tartışılmaz bir gerçektir. Zaten yurt dışında yapılan araştırmalara göre de Mobil pazarlamada en etkili yöntemlerin konum tabanlı sosyal ağ siteleri üzerinden yapılan konum tabanlı pazarlama olduğu sonucuna varılmaktadır.
Kaynak: http://ergezer.net/konum-tabanli-pazarlama.html

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler