English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


25 Kasım 2014 Salı

'Tick Tock Boom' ziyareti

Değerli Okuyucular:

Bugün sevgili hocamız Yar. Doç. Dr Başak Değerli ile birlikte Gayrettepe'de bulunan, Tick Tock Boom adlı ajanstaydık. Ajansla ve aldığımız faydalı eğitimle alakalı kritiklerime geçmeden önce bize bu kadar güzel bir eğitim sunan başta Değerli hocamıza sonra, Cem Çınlar'a ve Emrah Adıtatar'a tüm sınıfımız adına teşekkür etmek istiyorum. Hepimiz için çok yararlı oldu.





Öncelikle; Tick Tock Boom adını daha önce duymadığımı söylemeliyim. Bilirsiniz, bazı ajanslar vardır, referanslarıyla gündeme gelmektense, kendileri bir referans olmayı tercih ederler. Tick Tock Boom, Cem Çınlar'ın da ifade ettiği gibi böyle bir ajans. Hali hazırda yürüttükleri iki yüz elli ye yakın projeden hiç birinin adını vermek istememelerini etik buldum. Çünkü rekabetçi bir piyasa bu ve yaptıkları iş gerçekten zor. 


Tick Tock Boom nasıl bir ajans? Bu sorunun cevabını öncelikle hoşgörülü, disiplinli, sıkı çalışan, gündemi yakından takip eden, şirket içi bilgileri paylaşmak istemediklerinden yola çıkarak, müşteri gizliliğini ön planda tutan bir ajans olarak cevaplamak sanırım doğru olacaktır. Açıkçası benim bir firmam olsa, günümüz koşullarında sosyal medya, internet, dijital medya bu kadar kullanım oranına sahip iken bu ajansa güvenir ve sosyal hesaplarımı takip etmeleri için anlaşabilirdim. Bende uyandıkları izlenim işlerini ciddiye aldıkları yönünde. Öyle ki; her firmayla anlaşmak yerine kendilerinin de dürüstlüğüne, doğruluklarına inandıkları müşteri ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefleyen, ciddi firmalarla anlaştıkları izlenimini uyandırdılar. Bu yüzden herhangi bir ajanstan ayrılan çok ciddi farkları olduğunu söylemeliyim.
Bunun dışında oldukça hoşgörülü, mütevazi ve eğitimciler. Cem bey ve Emrah bey konuşurken sınıf ortamımızdan çokta farklı hissetmediğimi söylemeliyim. Eminim ki, kendi çalışanlarına karşı da bu derece hassas ve titiz davranıyorlardır. 



Tick Tock Boom'un sitesini incelediğinizde, 'Hakkımızda' bölümünde karşınıza çıkan:  Türkiye’nin ilk Dijital PR ve Online İtibar Yönetimi Ajansı olarak 2009 yılında kurulmuştur. Boom, müşterilerinin dijital dünyanın sunduğu fırsatlardan maksimum şekilde fayda sağlaması için çalışır. Her biri kendi kategorisinde uzman, dijital dünya bağımlısı ve yaratıcı Tick Tock Boom ekibi, hizmet verdiği firmalar için en uygun kurguda online marka stratejileri belirler, bunları son teknoloji ve trendlerle harmanlayarak hayata geçirir.Kurumsal kimliğinize uygun şekilde dijital ortamda var olmanız kadar, mevcut ve potansiyel hedef kitleniz tarafından da ulaşılabilir olmanızı amaç edinen Tick Tock Boom, dijital iletişim ve pazarlamaya yönelik verdiği hizmetlerle markanıza değer katar. (Kaynak:http://www.ttboom.com/hakkimizda/)

Ayrıca Tick Tock Boom'un “%100 güvenilir olma” prensibine sıkı sıkıya bağlı kaldığına daha önce de değindiğim gibi, ciddiyetle ve disiplinli çalıştıklarından da bahsetmiştim. Bunlar günümüz rekabet dünyasında son derece önemli özellikler. Sıf bunlar için dahi tebrik edilmeyi hak ettiklerini eklemem gerekir.

Tick Tock Boom kendi sistemlerini kurmuş bir ajans. Bugün BoomSonar sisteminden bahsedildi ve açıkçası Türkiye'de beni böylesine şaşırtan ve gururlandıran bir ajansla daha önce karşılaşmamıştım. Boom Sonar sistemine kısaca değinirsek; BoomSonar markanız, yönetici ve rakipleriniz ile ilgili Türkçe ve İngilizce 1 milyonun üzerinde site ve sosyal ağ içerisinde eş zamanlı arama yapmanıza olanak sağlayan Türkiye’nin ilk ve en geniş kapsamlı, eş zamanlı arama motoru ve internet & sosyal medya takip, raporlama ve analiz programı. Yeni ürünleri BoomSonar Suite ile birlikte bu özellikler geliştirilmişler ve platforma sosyal medya takip, raporlama ve analiz dışında sosyal medya hesap yönetimionline itibar yönetimi, anlık bildirim ve bunun gibi çok sosyal medyaya yönelik araçlar eklenmişler. Kısacası artık herşey daha şeffaf ve takip edilmesi daha kolay. Sosyal mecrada yazdığımız ya da paylaştığımız hiçbir şey kaybolmuyor! Çünkü onları dahi görebiliyorlar. 

Bu sistemin faydaları saymakla bitmez, bir firma için biçilmiş kaftan! Hakkında kim ne söylüyor, kim neyden şikayet ediyor, genel algı ne yönde gibi soruların cevapları rahatlıkla bulunabiliyor. Üstüne üstük Tick Tock Boom 'Online itibar yönetimi' konusunda da bu firmaya danışmaklık hizmeti verebiliyor. Bu konuyla alakalı bir kaç firma örneği verildi ancak ben de gizlilik gereği burada paylaşmayı düşünmüyorum:)

Bir firmanız var, sosyal medyada bir kampanya yapmayı düşünüyorsunuz ancak bunu nasıl oluşturmanız gerektiğini bilmiyorsunuz ya da bunun için doğru zamanı kestiremiyorsunuz. Yeni ürün tanıttınız ancak ne zaman bunun için bir algı yaratmaya başlamalısınız? Veya kafanız tamamen karışık, firmanızın genel algısını merak ediyor ve günümüz koşullarında dijital medyanın öneminin de farkındasınız... Bütün bu karmaşıklığa Tick Tock Boom ışık tutuyor diyebilirim. Günümzüde; firmanız için atılan bir twiti takip etmek yeterli olmuyor bunun neden atıldığını o anki piyasa koşullarını, yenilikleri, firmanın servis ağlarında problemleri, her türlü eksiği görebiliyorsunuz ve evet Tick Tock Boom size bütün bu karmaşıklık içinde yardımcı olabiliyor. Size de sadece firmanız için yeni ürün geliştirmek, toplantılar yapmak ve günlük iş akışlarına dair olgular kalıyor. Böyle bir itibar yönetimi söz konusuyken, insanın hemen bir firma açıp bu hizmeti alası geliyor:)

Tick Tock Boom ile ilgili söylenecek çok şey var... Ancak bunları da sitelerinden görebilirsiniz. http://www.ttboom.com/ Ben, almış olduğumuz iki saatlik eğitime dair bir şeyler paylaşmak istedim. Sınıfımızdan bazı arkadaşlar bugün gelemediler. Açıkçası onlar için üzüldüğümü söylemeliyim. Bugün mesai saatleri bitmelerine karşın bize bu güzel bilgileri veren sevgili. Cem Çınlar'a ve Emrah Adıtatar'a ve bu eğitimi planlayan güzel hocamız Başak Değerli'ye çok teşekkür ederiz.  

Tüm sınıf arkadaşlarım adına teşekkürlerimi sunuyorum. Tekrar bir araya gelmek dileği ile:

Eda Demirden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler