Bugün sevgili hocamız Yar. Doç. Dr Başak Değerli ile birlikte Gayrettepe'de bulunan, Tick Tock Boom adlı ajanstaydık. Ajansla ve aldığımız faydalı eğitimle alakalı kritiklerime geçmeden önce bize bu kadar güzel bir eğitim sunan başta Değerli hocamıza sonra, Cem Çınlar'a ve Emrah Adıtatar'a tüm sınıfımız adına teşekkür etmek istiyorum. Hepimiz için çok yararlı oldu.
Tick Tock Boom nasıl bir ajans? Bu sorunun cevabını öncelikle hoşgörülü, disiplinli, sıkı çalışan, gündemi yakından takip eden, şirket içi bilgileri paylaşmak istemediklerinden yola çıkarak, müşteri gizliliğini ön planda tutan bir ajans olarak cevaplamak sanırım doğru olacaktır. Açıkçası benim bir firmam olsa, günümüz koşullarında sosyal medya, internet, dijital medya bu kadar kullanım oranına sahip iken bu ajansa güvenir ve sosyal hesaplarımı takip etmeleri için anlaşabilirdim. Bende uyandıkları izlenim işlerini ciddiye aldıkları yönünde. Öyle ki; her firmayla anlaşmak yerine kendilerinin de dürüstlüğüne, doğruluklarına inandıkları müşteri ihtiyaçlarına cevap vermeyi hedefleyen, ciddi firmalarla anlaştıkları izlenimini uyandırdılar. Bu yüzden herhangi bir ajanstan ayrılan çok ciddi farkları olduğunu söylemeliyim.
Bunun dışında oldukça hoşgörülü, mütevazi ve eğitimciler. Cem bey ve Emrah bey konuşurken sınıf ortamımızdan çokta farklı hissetmediğimi söylemeliyim. Eminim ki, kendi çalışanlarına karşı da bu derece hassas ve titiz davranıyorlardır.
Tick Tock Boom'un sitesini incelediğinizde, 'Hakkımızda' bölümünde karşınıza çıkan: Türkiye’nin ilk Dijital PR ve Online İtibar Yönetimi Ajansı olarak 2009 yılında kurulmuştur. Boom, müşterilerinin dijital dünyanın sunduğu fırsatlardan maksimum şekilde fayda sağlaması için çalışır. Her biri kendi kategorisinde uzman, dijital dünya bağımlısı ve yaratıcı Tick Tock Boom ekibi, hizmet verdiği firmalar için en uygun kurguda online marka stratejileri belirler, bunları son teknoloji ve trendlerle harmanlayarak hayata geçirir.Kurumsal kimliğinize uygun şekilde dijital ortamda var olmanız kadar, mevcut ve potansiyel hedef kitleniz tarafından da ulaşılabilir olmanızı amaç edinen Tick Tock Boom, dijital iletişim ve pazarlamaya yönelik verdiği hizmetlerle markanıza değer katar. (Kaynak:http://www.ttboom.com/hakkimizda/)
Ayrıca Tick Tock Boom'un “%100 güvenilir olma” prensibine sıkı sıkıya bağlı kaldığına daha önce de değindiğim gibi, ciddiyetle ve disiplinli çalıştıklarından da bahsetmiştim. Bunlar günümüz rekabet dünyasında son derece önemli özellikler. Sıf bunlar için dahi tebrik edilmeyi hak ettiklerini eklemem gerekir.
Tick Tock Boom kendi sistemlerini kurmuş bir ajans. Bugün BoomSonar sisteminden bahsedildi ve açıkçası Türkiye'de beni böylesine şaşırtan ve gururlandıran bir ajansla daha önce karşılaşmamıştım. Boom Sonar sistemine kısaca değinirsek; BoomSonar markanız, yönetici ve rakipleriniz ile ilgili Türkçe ve İngilizce 1 milyonun üzerinde site ve sosyal ağ içerisinde eş zamanlı arama yapmanıza olanak sağlayan Türkiye’nin ilk ve en geniş kapsamlı, eş zamanlı arama motoru ve internet & sosyal medya takip, raporlama ve analiz programı. Yeni ürünleri BoomSonar Suite ile birlikte bu özellikler geliştirilmişler ve platforma sosyal medya takip, raporlama ve analiz dışında sosyal medya hesap yönetimi, online itibar yönetimi, anlık bildirim ve bunun gibi çok sosyal medyaya yönelik araçlar eklenmişler. Kısacası artık herşey daha şeffaf ve takip edilmesi daha kolay. Sosyal mecrada yazdığımız ya da paylaştığımız hiçbir şey kaybolmuyor! Çünkü onları dahi görebiliyorlar.
Bu sistemin faydaları saymakla bitmez, bir firma için biçilmiş kaftan! Hakkında kim ne söylüyor, kim neyden şikayet ediyor, genel algı ne yönde gibi soruların cevapları rahatlıkla bulunabiliyor. Üstüne üstük Tick Tock Boom 'Online itibar yönetimi' konusunda da bu firmaya danışmaklık hizmeti verebiliyor. Bu konuyla alakalı bir kaç firma örneği verildi ancak ben de gizlilik gereği burada paylaşmayı düşünmüyorum:)
Bir firmanız var, sosyal medyada bir kampanya yapmayı düşünüyorsunuz ancak bunu nasıl oluşturmanız gerektiğini bilmiyorsunuz ya da bunun için doğru zamanı kestiremiyorsunuz. Yeni ürün tanıttınız ancak ne zaman bunun için bir algı yaratmaya başlamalısınız? Veya kafanız tamamen karışık, firmanızın genel algısını merak ediyor ve günümüz koşullarında dijital medyanın öneminin de farkındasınız... Bütün bu karmaşıklığa Tick Tock Boom ışık tutuyor diyebilirim. Günümzüde; firmanız için atılan bir twiti takip etmek yeterli olmuyor bunun neden atıldığını o anki piyasa koşullarını, yenilikleri, firmanın servis ağlarında problemleri, her türlü eksiği görebiliyorsunuz ve evet Tick Tock Boom size bütün bu karmaşıklık içinde yardımcı olabiliyor. Size de sadece firmanız için yeni ürün geliştirmek, toplantılar yapmak ve günlük iş akışlarına dair olgular kalıyor. Böyle bir itibar yönetimi söz konusuyken, insanın hemen bir firma açıp bu hizmeti alası geliyor:)
Tick Tock Boom ile ilgili söylenecek çok şey var... Ancak bunları da sitelerinden görebilirsiniz. http://www.ttboom.com/ Ben, almış olduğumuz iki saatlik eğitime dair bir şeyler paylaşmak istedim. Sınıfımızdan bazı arkadaşlar bugün gelemediler. Açıkçası onlar için üzüldüğümü söylemeliyim. Bugün mesai saatleri bitmelerine karşın bize bu güzel bilgileri veren sevgili. Cem Çınlar'a ve Emrah Adıtatar'a ve bu eğitimi planlayan güzel hocamız Başak Değerli'ye çok teşekkür ederiz.
Tüm sınıf arkadaşlarım adına teşekkürlerimi sunuyorum. Tekrar bir araya gelmek dileği ile:
Eda Demirden
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder