English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


14 Kasım 2014 Cuma

Ürün çeşitliliği değil, Ürün kalitesi

Herkesin de bildiği gibi, pazarlama anlayışı gelişen teknoloji, ürün ile kullanıcı arasındaki bağın yavaş yavaş incelmesine neden olmuştur. Bu sayede kişiler aracı kurumlara ihtiyaçları olmadan internetten ihtiyaç duydukları ürünü satın alabilmektedirler.

Aracı kurumların göreli olarak ortadan kalmış olması şüphesiz ürün maliyetlerinin düşmesine neden olmuştur. Bu sayede düşen maliyetler üretime yansımış ve üretim kapasitesini de dolaylı yoldan arttırmıştır. Her şey elimizin altında olduğu için seçim yapabilmek zorlaşmıştır. Bunca ürün arasından aslında telefonunuz için hangi kılıfın daha yakışır olduğunu, üstünüze giyeceğiniz montun 1cm daha kısa olup olmaması ya da acaba saçlarınızı x, y, z, q kuaförlerinden hangisine yaptırmak istediğimizi düşünür hale geldiğimiz söylenebilir.

Bir süredir kişisel gözlemlerim, seçim yapmakta zorlanan ne kadar çok insan olduğu yönünde çünkü özellikle Instagram'da satış yapan bir çok hesapta koyulan ürün fotoğraflarının altında yazan yorumlara göz gezdirdiğim zaman kişilerin ''-Acaba bunu mu alsam?'' ''-Aslında bu da güzelmiş.'' ''-Çok kararsız kaldım, bu da güzel aslında.'' benzeri yorumlarına rastlamaktayım. Bu konuda satıcılar da ellerindeki modelleri koymanın, daha çok seçenek ortaya çıkartmanın daha prestijli bir şey olduğunu düşünmektedirler. Aslına bakarsanız bir çok kişi zaten böyle düşünür. Ellerinde daha çok model olması için de çabalamaya devam eder.

Şimdi işin aslına gelelim. Aslında yukarıda bahsedilen 'ürün çeşitliliği' kısmı doğru mudur? Yapılmalı mıdır? Bu çeşitlilik şirkete fayda sağlar mı? Bizi karlı hale getirebilir mi? Bütün bu soruların cevapları malesef tam manasıyla 'Evet' değildir.

Bir şirketin ürün çeşitliliği yaratması güzeldir. Elbette bu müşteri açısından olumlu karşılanır. Daha çok ilgi çeker, müşteri çeşitliliğini arttırır. Ancak bunu spesifik olarak düşündüğümüzde; Örneğin. 10 tane ürün satışının daha az sancılı olacağını 50 tane ürün satmaktansa bu ürünlerin takibinin serisinin (xs, s, m, l, xl) daha kolay bulundurulabileceğini, en önemlisi de 'Marka Yaratma' konusunda daha başarılı sonuçlar yaratabileceğini söylemek mümkündür. Bunu şu şekilde açıklayabiliriz. Bir giyim firmasından bahsediyorsak, marka olmuş bir ürünü ele almalıyız. Örneğin: Diesel. Diesel'in mağazalarından birine girdiğiniz zaman içeride tonlarca ürün görmezsiniz. O dönem için gözde olan bir kaç model arasından seçim yapmanız istenir ve bu yapacağız seçimin 'Aaa Ayşe'de de bundan var' şeklinde düşününce genellikle sizi rahatsız etmeyeceğini söylemek zannederim doğru olacaktır. O markayı giymek, o ürünü üstünüzde taşımak artık bir imaj göstergesidir. Başkalarında olup, olmaması sizi çok ta bağlamayacaktır.

Başka bir örnekten bahsedecek olursak gıda sektöründen bahsedelim. Örneğin: Red Bull... Daha bir kaç gün önce okul ödevim için uğraşıp, ortaya çıkardığım özellikleriyle piyasada 100milyon dolar eşiğini 9 yılda aşmayı başaran ilk firma. Red Bull'un kaç tane ürünü var? Cevap belli. Sadece 5 tane...
Burada da görmüş olduğunuz gibi, bugün yaptığı bir çok sponsorluk faaliyetiyle herkesin hayranlıkta baktığı Red Bull'un yalnızca 5 adet ürünü olması, satış yapmasına engel olmuyor. Ürün çeşitliliği her zaman işe yaramıyor. Eğer gerçekten marka olmayı başarabilmişseniz, diğer insanların da elinde birer kutu Red Bull olması sizi rahatsız etmekten ziyade mutlu eder. 

Chanel parfüm kullanan birinin yanında kendinizi rahatsız mı hissettiniz? Siz aynı parfümü kullanırken, başkasının da aynı seçimi yapması sizi demoralize mi etti? Yoksa onore mi etti?

Sonuç olarak; Bazı markalar vardır. BMW gibi, Swatch gibi.. Ki bu saydığımız bir çok markanın segmenti birbirlerinden oldukça farklıdır. Şunu söylememız gerekir ki, ürün çeşitliliğinden çok, ürün kalitesine önem verilmesi gerekmektedir. Ancak günümüz küreselleşen dünyasında bu pekte mümkün olamamaktadır. Çünkü: İnsan ihtiyaçları sonsuz, kaynaklar sınırlıdır. Ancak belki de 'marka olmanın sırrı' insanlara ne istediklerini sormaktansa, onların hiçte ihtiyaç duymadıkları bir ürünü, sanki, ihtiyaçları varmış gibi satmaktır. Bu satışı yapabilen kişiler kendilerine; 'Pazarlama Uzmanı' pozisyonunu uygun görebilirler. Aksi halde etrafımızda yoğun bir 'Pazarlama Uzmanı, Pazarlama Müdürü, Pazarlama x, y, z'si Kirliliği' olduğunu düşünüyorum. 

Dileğim; Bir an önce etrafımızdaki bu 'Pazarlama Kirliliğinin' temizlenmesi yönündedir. Oturdukları koltuktan kalkmayı bilmeyen, eğitimsiz, hayatı sadece sayısal verilerden gören, 'SAHTE PAZARLAMA UZMANLARI' sayesinde Türkiye'nin gelişmesinin önüne set koyulmasından son derece rahatsızım. Umuyorum ki; Bu kişiler Y Nesli'nin yakında onları koltuklarından edeceklerinin farkındadır.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler