Stratejik Marka Yönetimi Master'ı yapanlar olarak bu iki ayrımı yazmak istedim. İnternette konu hakkında araştırma yaparken Temel Aksoy'un yazmış oldukları dikkatimi çekti. www.temelaksoy.com pazarlamacılar için ışık tutar nitelikte bilgiler içeriyor. Kendisiyle ilgili yazmış olduğu CV bölümünde son derece alçak gönüllü ve açık sözlü biri olduğu izlenimini veriyor. http://www.temelaksoy.com/kimler-pazarlama-kariyeri-yapabilir/ buradan konuyla ilgili bilgilere ulaşmak mümkün.
Konuya kendi cümlelerimle açıklık getirmeye çalışacağım;
Operasyonel Pazarlama
Bir ürünün yaratılma aşamalarının tamamının sonucunda yani ürün üretildikten sonra devreye giren bir fonksiyondur. Günlük kararlar ile ilgilenir. Operasyonel
pazarlama 1 yıla kadar olan süreleri kapsar. Operasyonel
pazarlama daha çok mevcut fırsatlara odaklanır. Operasyonel
pazarlama daha çok dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma gibi konulara
odaklanır. (4P: Product(Ürün), Promotion(Tutundurma), Place(Yer), Price(Fiyat))
Operasyonel pazarlama, pazarlama karmasını belirli sınırlar içinde yönetir. Ürüne, fiyatına, satış ağına karışamaz. Ürün üzerinde yapılan değişikliklere karışamaz. Esasen, Stratejik Pazarlamanın kararları çerçevesinde çalışır. Reaktiftir.
Stratejik Pazarlama
Stratejik pazarlama ise, ihtiyaçları keşfeder, onları analiz eder, markaya katacağı değeri düşünür, buna uygun olarak pazarlama karması belirler. Pazarlama faaliyetleri bu karmaya göre yönetilir. Markanın hangi 'değeri' yönetmesi gerektiğine karar verici mercidir. Sonrasında bunları müşteri teklifine dönüştürür. Pek tabi bu çok ciddi bir görevdir. CEO düzeyinde bir iştir ve hiçbir departmana devredilemez. Marka için hayati kararlar buradan alındığından, markanın geleceğini belirleyen yegane yapı taşıdır.
Marka kültürünü tarif ederek, markanın uzun dönemli yönelişinin de yol göstericisidir. Geleceğe odaklıdır. Yalnız bugünün ihtiyaçlarını değil, gelecekte bizi neler bekliyor? bu probleme başka nasıl çözümler üretebiliriz? gibi stratejik sorular sorarak bunların üzerinde araştırmalar yapar. Dolayısıyla proaktiftir. Yenilikçi olmak zorundadır. Değer yaratmalıdır.
Gelecek belirsiz olduğundan, yapılan iş oldukça zordur. Merkezinde ürünlerden çok fikirler vardır. Markanın kendisinden çok, müşterilerine yarattığı algılara yoğunlaşır ve bu değeri yönetir. Büyük bir dünyayı yönetir. Yeni pazarlar arayışındadır. Peter Drucker “Pazarlamanın amacı, satış departmanına iş bırakmamak, onları gereksiz kılmaktır.” der. Apple’ın bilgisayar, MP3 ve cep telefonu pazarlarında yaptıkları buna bir örnektir. Apple ürünleri, satıcının ürünü “itmesiyle” değil, tüketicilerin ürünü “çekmesiyle” satılır. Apple’da indirim kampanyaları, saldırgan reklamlar yoktur. Bunlar Apple’ın Stratejik Pazarlamayı ne kadar iyi yaptığının göstergeleridir. Apple'ın tamamen bir inovasyon şirketi olduğunu söylemek bu noktada doğru bir örnek oluşturur.
Stratejik pazarlama, insanların ihtiyaçlarına çözüm üreterek, inovatif ve proaktif bir yapıda uzun vadeli planlar peşinde koşar. Srtatejik apzarlama uzmanları, markalarını yönetirken işe öncelikle kavramsal olarak yaklaşırlar. İnsanları etkileyecek, onların duygularına, hislerine cevap verebilecek olgular arayışındadırlar.
Biz bugün pazarlama uzmanları olarak bu konuya hakim olmalıyız diye düşündüm. Bir çoğumuz Bu iki kavramdan bahsederken, mezun olunca istediklerimiz doğrultusunda bir iş yapacağımızın hayalini taşıyoruz. Bir örgütte hiçbir iş küçük yada anlamsız olarak nitelendirilmemelidir. Her işin örgit içinde bir önemi ve değeri vardır. Bir satranç takımının oyuncuları gibi, fonksiyonel bir yapı içinde, birbiriyle uyumlu hareket eden bir ekip olmak, yapılacak her işi anlamlı ve etkin kılar.
Son olarak; Sayın Temel Aksoy'un da dediği gibi: ''Burada anlatılan stratejik pazarlama-operasyonel pazarlama ayrımı, hiçbir şirketin kuruluşunda akla gelebilecek bir ayrım değildir. Şirketler genellikle bir iki kişinin kafa kafaya verip, “ışık gördükleri” bir alana yatarım yapıp, risk almalarıyla kurulur. İşin başında elbette stratejik pazarlama gibi bir bölümden söz etmek mümkün olmaz. Ama bir gün, şirket yeterli büyüklüğe ve olgunluğa gelince CEO, şirketin yarınını düşünen bir “stratejik pazarlama” bölümüne ihtiyaç duyar, duyması gerekir.
Zamanı geldiğinde her şirketin içinde mutlaka bir stratejik pazarlama departmanı kurulması gerekir, aksi takdirde şirketin büyümesi sürdürülebilir olmaz.''
Bugün çok mutluyum çünkü Tanrı bunu benim için diğer kredi verenlerle zor zamanlar geçirdikten sonra yaptı ve hiçbir şey işe yaramadı, inancımı ve umudumu kaybetmekle ilgiliydim ama yine de güçlü durmalı ve aradığım şeyin peşinden gitmeliyim. Bugün mutluyum çünkü Tanrı beni en iyi Kredi Şirketine yönlendirdi ve onlarla iletişime geçtikten sonra hiçbir şeyden pişman olmadım ve gönül arzum kabul edildi ve bana talep ettiğim miktar (300.000,00 USD) verildi, para ödendi Şirketle iki hafta konuştuktan sonra hesabımı ve onlardan bu krediyi alırken beni strese sokmadılar ya da bana herhangi bir baş ağrısı vermediler, onlara yönlendirdiğim aile üyelerim ve arkadaşlarımın diğerleri de kredilerini aldı, seni çok isterim 247officedept@gmail.com / whatsapp + 1-989-394-3740 ile iletişime geçmek için. . ve kredinizi çabucak alın ve bu güvenli ve hızlı, umutsuz, inançlı ve her şeyiniz sadece kredi almak adına sahip olduğunuz ve hiçbir şey yürümeyecek, bahse girerim Benjamin adlı bu adamı denerseniz, asla herhangi bir şey için üzgünüz ve kredi talebiniz onaylanacak ve doğrudan banka hesabınıza ödenecektir, bu yüzden şimdi acele edin ve WhatsApp + 1-989-394-3740 üzerinden hızlı yanıtla iletişime geçin. Herhangi bir tür Kredi isteyin ve size verilecektir. hakkında hayırlısı olsun
YanıtlaSil