English French German Spain Italian Dutch Russian Portuguese Japanese Korean Arabic Chinese Simplified


30 Ekim 2014 Perşembe

Operasyonel Pazarlama vs Stratejik Pazarlama



Stratejik Marka Yönetimi Master'ı yapanlar olarak bu iki ayrımı yazmak istedim. İnternette konu hakkında araştırma yaparken Temel Aksoy'un yazmış oldukları dikkatimi çekti. www.temelaksoy.com pazarlamacılar için ışık tutar nitelikte bilgiler içeriyor. Kendisiyle ilgili yazmış olduğu CV bölümünde son derece alçak gönüllü ve açık sözlü biri olduğu izlenimini veriyor. http://www.temelaksoy.com/kimler-pazarlama-kariyeri-yapabilir/ buradan konuyla ilgili bilgilere ulaşmak mümkün.


Konuya kendi cümlelerimle açıklık getirmeye çalışacağım;



Operasyonel Pazarlama


Bir ürünün yaratılma aşamalarının tamamının sonucunda yani ürün üretildikten sonra devreye giren bir fonksiyondur. Günlük kararlar ile ilgilenir. Operasyonel pazarlama 1 yıla kadar olan süreleri kapsar. Operasyonel pazarlama daha çok mevcut fırsatlara odaklanır. Operasyonel pazarlama daha çok dağıtım, tutundurma ve fiyatlandırma gibi konulara odaklanır. (4P: Product(Ürün), Promotion(Tutundurma), Place(Yer), Price(Fiyat))

Operasyonel pazarlama, pazarlama karmasını belirli sınırlar içinde yönetir. Ürüne, fiyatına, satış ağına karışamaz. Ürün üzerinde yapılan değişikliklere karışamaz. Esasen, Stratejik Pazarlamanın kararları çerçevesinde çalışır. Reaktiftir.
 

Stratejik Pazarlama


Stratejik pazarlama ise, ihtiyaçları keşfeder, onları analiz eder, markaya katacağı değeri düşünür, buna uygun olarak pazarlama karması belirler. Pazarlama faaliyetleri bu karmaya göre yönetilir. Markanın hangi 'değeri' yönetmesi gerektiğine karar verici mercidir. Sonrasında bunları müşteri teklifine dönüştürür. Pek tabi bu çok ciddi bir görevdir. CEO düzeyinde bir iştir ve hiçbir departmana devredilemez. Marka için hayati kararlar buradan alındığından, markanın geleceğini belirleyen yegane yapı taşıdır. 

Marka kültürünü tarif ederek, markanın uzun dönemli yönelişinin de yol göstericisidir. Geleceğe odaklıdır. Yalnız bugünün ihtiyaçlarını değil, gelecekte bizi neler bekliyor? bu probleme başka nasıl çözümler üretebiliriz? gibi stratejik sorular sorarak bunların üzerinde araştırmalar yapar. Dolayısıyla proaktiftir. Yenilikçi olmak zorundadır. Değer yaratmalıdır.

Gelecek belirsiz olduğundan, yapılan iş oldukça zordur. Merkezinde ürünlerden çok fikirler vardır. Markanın kendisinden çok, müşterilerine yarattığı algılara yoğunlaşır ve bu değeri yönetir. Büyük bir dünyayı yönetir. Yeni pazarlar arayışındadır. Peter Drucker Pazarlamanın amacı, satış departmanına iş bırakmamak, onları gereksiz kılmaktır.” der. Apple’ın bilgisayar, MP3 ve cep telefonu pazarlarında yaptıkları buna bir örnektir. Apple ürünleri, satıcının ürünü “itmesiyle” değil, tüketicilerin ürünü “çekmesiyle” satılır. Apple’da indirim kampanyaları, saldırgan reklamlar yoktur. Bunlar Apple’ın Stratejik Pazarlamayı ne kadar iyi yaptığının göstergeleridir. Apple'ın tamamen bir inovasyon şirketi olduğunu söylemek bu noktada doğru bir örnek oluşturur.

Stratejik pazarlama, insanların ihtiyaçlarına çözüm üreterek, inovatif ve proaktif bir yapıda uzun vadeli planlar peşinde koşar. Srtatejik apzarlama uzmanları, markalarını yönetirken işe öncelikle kavramsal olarak yaklaşırlar. İnsanları etkileyecek, onların duygularına, hislerine cevap verebilecek olgular arayışındadırlar. 

Biz bugün pazarlama uzmanları olarak bu konuya hakim olmalıyız diye düşündüm. Bir çoğumuz Bu iki kavramdan bahsederken, mezun olunca istediklerimiz doğrultusunda bir iş yapacağımızın hayalini taşıyoruz. Bir örgütte hiçbir iş küçük yada anlamsız olarak nitelendirilmemelidir. Her işin örgit içinde bir önemi ve değeri vardır. Bir satranç takımının oyuncuları gibi, fonksiyonel bir yapı içinde, birbiriyle uyumlu hareket eden bir ekip olmak, yapılacak her işi anlamlı ve etkin kılar.

Son olarak; Sayın Temel Aksoy'un da dediği gibi: ''Burada anlatılan stratejik pazarlama-operasyonel pazarlama ayrımı, hiçbir şirketin kuruluşunda akla gelebilecek bir ayrım değildir. Şirketler genellikle bir iki kişinin kafa kafaya verip, “ışık gördükleri” bir alana yatarım yapıp, risk almalarıyla kurulur. İşin başında elbette stratejik pazarlama gibi bir bölümden söz etmek mümkün olmaz. Ama bir gün, şirket yeterli büyüklüğe ve olgunluğa gelince CEO, şirketin yarınını düşünen bir “stratejik pazarlama” bölümüne ihtiyaç duyar, duyması gerekir.
Zamanı geldiğinde her şirketin içinde mutlaka bir stratejik pazarlama departmanı kurulması gerekir, aksi takdirde şirketin büyümesi sürdürülebilir olmaz.''




1 yorum:

  1. Bugün çok mutluyum çünkü Tanrı bunu benim için diğer kredi verenlerle zor zamanlar geçirdikten sonra yaptı ve hiçbir şey işe yaramadı, inancımı ve umudumu kaybetmekle ilgiliydim ama yine de güçlü durmalı ve aradığım şeyin peşinden gitmeliyim. Bugün mutluyum çünkü Tanrı beni en iyi Kredi Şirketine yönlendirdi ve onlarla iletişime geçtikten sonra hiçbir şeyden pişman olmadım ve gönül arzum kabul edildi ve bana talep ettiğim miktar (300.000,00 USD) verildi, para ödendi Şirketle iki hafta konuştuktan sonra hesabımı ve onlardan bu krediyi alırken beni strese sokmadılar ya da bana herhangi bir baş ağrısı vermediler, onlara yönlendirdiğim aile üyelerim ve arkadaşlarımın diğerleri de kredilerini aldı, seni çok isterim 247officedept@gmail.com / whatsapp + 1-989-394-3740 ile iletişime geçmek için. . ve kredinizi çabucak alın ve bu güvenli ve hızlı, umutsuz, inançlı ve her şeyiniz sadece kredi almak adına sahip olduğunuz ve hiçbir şey yürümeyecek, bahse girerim Benjamin adlı bu adamı denerseniz, asla herhangi bir şey için üzgünüz ve kredi talebiniz onaylanacak ve doğrudan banka hesabınıza ödenecektir, bu yüzden şimdi acele edin ve WhatsApp + 1-989-394-3740 üzerinden hızlı yanıtla iletişime geçin. Herhangi bir tür Kredi isteyin ve size verilecektir. hakkında hayırlısı olsun

    YanıtlaSil

Etiketler

2015 2016 4 saniye 7 unsur 7p affetmek Agresif stratejiler Ağızdan ağıza pazarlama Algı Algı yönetmek Alışveriş Alışveriş Merkezleri America Amerika Amerika nasıl Amerika oldu? Anadolu Efes analiz Anı yaşamak Apple Araştırma hedefi Araştırma Problemi araştırmak Araştırmanın künyesi Araştırmanın özeti Avusturalya Ayakkabı B2b Bağımlılık Bağlılık Bait bakmak Başak Değerli Başarı başarılı olmak Başarmak Berke Civan Berliner Bilgi bombardımanı Blog blogger BP Bu Tarz Benim Business Bütçe Bütünleşik pazarlama Bütünleşik Pazarlama İletişimi büyük etkiler bırakmak Cam ambalajlar Cam şişe Cem Çınlar CEO cesaret Ciddiyet ve disiplin Coca Cola content content marketing CRM CV çalışma hayatı Çevre Çevre kirliliği Çiçek çerçevesi Çocuk çözüm Çözüm üretmek Dağıtım Yar Doç Dr Selda ENE Daha güzel bir dünya Değer değişim deney Deneyim denge dengeli olmak Depresyon depresyonla başa çıkma Dersler digital dijital Dijital kampanya Dijital pazarlama Dijital pazarlamanın 5 temel taşı diş sağlığı duygu duygusal liderler Dünya Dünyanın en büyük markaları dürtü düşünür düzen Eleştiri Eminönü Empati Erdem Erdemli olmak Esir Eş zamanlı arama motoru Facebook fark fark yaratmak farklı olmak Farklılaşma Fayda Ferrari filickr Fiyat Formüller geçim Geneleneksel iletişim araçları Georgii Frantsevich Gouse Gerilla pazarlama Girişimci Giyim Google görmek Gurmania güçlü olmak Güven Güvenilirlik güzen Halil Erdoğmuş Hayal Hayatı kolaylaştırmak haz Hedef belirlemek Hitmet üreten hizmet Hoşgörü huzur IK Instagram içerik İçerik İçerik Moderatörü içerik pazarlaması ikna iknanın psikolojisi iletişim İletişim İletişim kirliliği ilham İlham İlişkiler imaj inanç indirim indirim yapmak indirimsiz markalar inovasyon İnovatif insan internet ipana İsim İsim hatırlayamama İsmi neydi? İstek istemek iş hayatı İşaret itibar iyilik izlenim jest kampanya kar etmek Karar karar almak Kares AVM karmaşa Kendimizi ifade etmek Kendini beğenmişlik Kevin Hogan kişilik Kitle KONUM KONUM TABANLI PAZARLAMA Konumlandırma Kuramsal Çerçeve Kurumsal yönetici küçük harf Kültür Lacoste Lc Waikiki leader lider LinkedIn Liste Listelemek Makale eleştirisi Maliyet Marka marka bilinirliliği marka değeri marka imajı marka inşası marka kişiliği Marka kültürü Marka Nedir? marka sadakati marka yaratmak Marka yönetimi Markalar markalarda bog kullanımı Marlboro Marmara Üniversitesi maske Medyada yer almanın artan maliyeti Medyanın çeşitlenmesi merak merak etmek Microsoft mimik Motive edici pazarlama msel pazarlama Mutlu olmak mutlu olmanın koşulları Mutlu olmanın yolları muzaffer şerif mücadele Müşteri müşteri ilişkileri Müşteri İlişkileri Müşteri İlişkileri Yönetimi müşteri memnuniyeti müşteri sadakati müşteri şikayetleri müşteriler Nasıl başarılı olunur Nestle Nike olumlu düşünmek Onedio Onel AVM Operasyonel pazarlama Ödev Ödevler ön yargı Önem ÖNERİM Özellikler Para para kazanmak Parekendeci Pazar Pazara uyum Pazarlama Pazarlama Araştırmaları Pazarlama Karması Pazarlama Kirliliği Pazarlama noktaları Pazarlama okuyanlar Pazarlama uzmanı Pazarlamanın P'leri people physical evidance Pinterest Place Plain pack Plastik atıklar PR Prestij Price Proaktif process Product Prof Dr Ahmet Ercan GEGEZ Prof Dr Fatma Müge ARSLAN Prof Dr Mert UYDACI Promotion psikoloji Radyo Rakip Red Bull rekabet Reklam Reklam ajansı Reklam Müziği Reklam önerisi Risk robert bosch Rus Rus kültürü Rusya Rusya pazarı sadakat sadık müşteri sağlık Samsung saniye Satış Satış temsilcisi Saygı Selfie Sembol Sevgi Sınavlar Sigara Simge Simple simülasyon Sistem sorulama sosyal sosyal girişimci Sosyal Medya Sosyal Medya Esiri Sosyal medya kampanyası taslakları Sosyal paylaşım Spor Starbucks Stiletto Strateji Stratejik pazarlama şans şansa inanmak şikayet şikayet yönetimi Şişe Şişeler takit etmek taklitçilik Tarihçe Tarz Tasarım Tatlı tatmin Televizyon Televizyon Reklamları Terim Tick Tock Boom Toptancı TREND tumblr Tutundurma tutundurma karması Tüketici Twitter uslup Ücret Üniversite Ünlü olmak Ürün Ürün çeşitliliği Ürün kalitesi Ürün yönetimi üyeler Vazgeçmek Vestel WOM Word of mouth Y nesli yaşam Yeni medya Yeni ürün geliştirme yeni yıl Yerli malı yorum yorum pazarlama yorumlar yönetici yönetmek Zafer Tanrıçası Zaman Zenginlik Ziyaret Ziyaretçiler